"Ihan vaatimattomasti arvioiden olemme säästäneet 30 % markkinoinnissamme!"

Farmtools

AVULLAMME KASVUN EDELLYTYKSET TODEKSI

Farmtools Oy on perustettu vuonna 1980 ja on Suomen johtava farmarisäiliötalo tarjoten kattavat ratkaisut polttoöljyn turvalliseen varastointiin ja kuljetukseen. FARMEX säiliöitä on saatavilla kattavasti laajan jälleenmyyntiverkoston kautta. Myös FARMEX peruskunnostus on valtakunnallinen palvelu maatalouskauppojen välittämänä.

Farmtoolsin yhteistyö Myynninmaailman kanssa alkoi internet-markkinoinnin koulutusten kautta. ”Osallistuimme internet-markkinoinnin koulutukseen, jossa käsiteltiin myös Google-markkinointia. Alun Google-koulutuksen jälkeen, johon sisältyi myös yrityiskohtaisia tapaamisia, Myynninmaailmalta yksi henkilö säännöllisesti huolehti Google-markkinoinnistamme tietyn ajanjakson ajan. Sen jälkeen oma työntekijämme jatkoi Google-asioiden parissa ja myös hän on käynyt Myynninmaailman koulutuksessa”, Farmtoolsin toimitusjohtaja Johanna Ratia kertaa.

Internet-markkinoinnin sparrauksen avulla muun muassa Farmtoolsin verkkosivut haluttiin saada hyvälle tasolle. ”Sivuillamme ei ole enää mitään turhaa tai epäjohdonmukaista ja erottaudumme hyvin eduksemme kilpailijoista. Nettisivumme eivät jääneet vain perustasolle vaan Myynninmaailman rahanarvoisten vinkkien avulla saamme niistä enemmän irti”, Johanna toteaa.

Farmtoolsilla on ollut myynnin ja markkinoinnin konsultointisopimus Myynninmaailman kanssa. Johanna kertaa: ”En osaa sanoin kuvata, kuinka suuri apu henkilökohtaisesta konsultoinnista on ollut. Vuosien varrella kertyneet omat ideat on saatu toimiviksi ja toteutuskelpoisiksi Mikon sparrauksen ansiosta.

Koen, että meillä on ollut koko ajan kasvun edellytykset, mutta ilman tätä tuo potentiaali ei olisi realisoitunut. Ihan vaatimattomasti arvioiden olemme säästäneet 30 % markkinointikustannuksissa, kun olemme osanneet kohdistaa panostuksemme tehokkaasti oikein Myynninmaailman avulla. Olemme säästyneet monilta kokeiluilta ja hudeilta”.

Farmtoolsissa on haluttu keskittyä siihen, missä he ovat huippuosaajia. Johanna toteaakin: ”Jos olisi kaikki aika ja raha, niin saisimme tietenkin itsekin tehtyä näitä asioita. Pienyrittäjällä ei myöskään löydy loputtomasti ideoita koko liiketoiminnan kehittämiseen niin kuin ehkä suuremmissa yrityksissä.

Lisäksi valmistusyrityksillä ei ole välttämättä niin laajaa ja ajantasaista markkinoinnin näkökulmaa. Ulkopuolisen auttajan tehtävä ei ole kuitenkaan vain antaa valmista vastausta jokaiseen asiaan, vaan ideoida ja sparrata. Myynninmaailman apu onkin ollut meille todella tärkeää ja Mikko on heitellyt paljon hyviä ideoita.”

”Myynninmaailma on sopinut meille hyvin. Molemminpuolinen luottamus ja arvostus on ollut koko ajan korkealla tasolla. Heille on voinut antaa suoraa palautetta, ja se on mielestäni todella tärkeää”, Johanna päättää.

http://www.farmtools.fi/?lang=fi

Yli 300 aktiivista asiakasta!

Kaikki tarinat