"Sivujen kävijämäärä oli kasvanut 14% ja mainonnan kustannukset laskeneet 39% viime vuoteen verrattuna!"

Junkkari

Junkkari Oy on suomalainen maa- ja metsäkoneiden konetoimittaja joka suunnittelee, markkinoi ja valmistaa kylvöön, kuljetukseen sekä metsänhoitoon tarkoitettuja koneita. Junkkari sijaitsee Etelä-Pohjanmaalla, Kauhavan Ylihärmässä.

Lähtökohdat, haasteet ja tavoitteet

Myynninmaailma on tehnyt Junkkari Oy:lle Googlen hakusana-, sekä display-mainontaa ja pitänyt koulutusta myynnistä ja sen johtamisesta. Haastattelimme Junkkarin myyntijohtajaa Jorma Lähetkangasta:

”Google-mainonnan tärkeimpänä tavoitteena oli saada lisää kävijöitä nettisivuillemme ja lisätä Junkkari-brändin tunnettavuutta. Nettisivuihimme on satsattu paljon viime vuosina, joten näin saimme niitä oikeasti paremmin näkyville – se on se tärkein juttu, sillä tiedonhaussa on tänä päivänä todella tärkeää olla löydettävissä ja nettisivujen markkinointiin panostettava.

Myyntikoulutuksen suhteen tavoitteenani  oli hakea varmistusta omille käsityksille myynninjohdosta – selvittää, onko itse yhtään ollut kuusalla alasta aiemmin ja oppia myös jotakin uutta. Enimmäkseen tavoittelin siis uskon vahvistusta.”

Tulokset

”Google-mainonnan ansiosta kävijät nettisivuilla ovat lisääntyneet selkeästi. Kun verrataan tämän kesän tuloksia samaan ajanjaksoon viime vuonna, sivuston kävijämäärä on noussut pitkälti Googlen ansiosta 14%!

Se mikä on yllättänyt itsenikin on se, että kuinka paljon erilaisilla hakusanoilla on saatu pysyviä kävijöitä, jotka viettävät sivuillamme aikaa oikeasti useamman minuutin – tämä on pitkä aika! Nämä ovat selkeitä, konkreettisia esimerkkejä siitä, kuinka paljon hyötyä yhteistyöstä on ollut.”

Kommentit koulutuksesta 

”Yhteistyö on ollut sujuvaa. Olen tyytyväinen Myyntijohtajakoulutukseen, se oli tehokas paketti. Mielelläni olisin istunut toisenkin päivän koulutuksessa. Erikoisplussat annan kyllä siitä, ettei kouluttaja tehnyt mitään valmiita muistiinpanoja tai luntannut esitystä paperista, vaan asiat tulivat tilanteen mukaan ja syvältä selkäytimestä. Tämä on merkki siitä, että kouluttaja todella osaa asiansa.

Hienoa oli myös se, että koulutus oli niin keskusteleva. Keskustelu heräsi hyvin eri aiheista, kouluttaja antoi ajattelemisen aihetta ja kollegat eri aloilta jakoivat omia näkemyksiään. Koulutuksessa ei siis ollut mitään kaavasulkeisia, vaan asiat etenivät omaa vauhtiaan.

Kommentit Google-mainonnasta

Olemme olleet tyytyväisiä myös Google-mainontaan – paljon on opittu itsekin. Tilastoja on käyty läpi ja konkreettisesti nähty, kuinka Googlella saa lisänäkyvyyttä ja kuinka edullista se on verraten perinteiseen markkinointiin. Olen tosi paljon tykännyt siitä, että ollaan yhdessä käyty läpi näitä tuloksia ja ammattilaiset ovat kertoneet niiden perusteella, mitä meidän kannattaisi kehittää ja paljonko Google-mainonnasta kannattaa maksaa, jotta näkyvyys saadaan pidettyä hyvänä.

Lisäksi yhteydenpito on toiminut tosi hyvin. Myynninmaailman ihmiset ovat helposti lähestyttäviä. Aina jos on ollut jotakin epäselvää, on saanut sanoa suoraan –  ja mikä tärkeintä, asiat ovat aina sitten myös korjaantuneet!

Suosittelisin ilman muuta Myynninmaailmaa muillekin yrityksille. Jos on halu oppia ja perehtyä syvemmin mm. Google-markkinointiin, niin kannattaa tukeutua heihin.”

http://www.junkkari.fi/

Yli 300 aktiivista asiakasta!

Kaikki tarinat