"Saamamme konkreettiset kehityskohteet auttavat kasvattamaan myyntiämme."

Oriolan myyntiin vauhtia koulutusten avulla

Oriola-KD on suomalainen pörssiyritys, joka toimii valtakunnallisesti terveys- ja hyvinvointituotteiden parissa. Oriola-KD tarjoaa palveluitaan niin yksityisille kuin lääkeyrityksille ja muille terveydenhuollon toimijoille. 

Lähtötilanne, haasteet ja tavoitteet

Myynninmaailmalta Isoniemen Mikko on pitänyt Oriolalle kolme päivän pituista myyntikoulutusta, joissa hän sparrasi valtakunnallisesti kaikkia myyjiä, jotka myyvät apteekeille ja vähittäiskaupoille. Koulutuksissa oli mukana noin 20 myyjää. Yksi koulutuspäivä keskittyi puhtaasti avainasiakasmyyntiin. Haastattelimme Oriolan myyntijohtajaa, Minna Tähtistä hänen kokemuksistaan yhteistyöstä.

”Tukkutalona, jolla on valtava määrä erilaisia tuotteita ja asiakkaita mutta strategiana keskittyä brändeihin, meillä oli haasteena se, että miten saamme porukan keskittymään olennaiseen eli korostamaan asioita jotka tuottavat asiakkaalle eniten arvoa. Myyntikäynnillä emme voi tarjota asiakkaalle mitä tahansa, vaan juuri sitä, mitä hän tarvitsee. Haasteena oli siis muuttaa myyjien toiminta vielä entistä ratkaisu- ja asiakaslähtöisemmäksi.

Toinen haaste oli päivittäistavarakaupan sekä apteekin puolen ihmisten yhdistäminen – haluttiin päästä irti vastakkainasettelusta ja parantaa yhteistyötä, sillä samaan maaliinhan tässä pelataan. Siksi kummankin puolen myyjät olivat koulutuksessa yhtä aikaa.

Yhdessä Myynninmaailman kanssa halusimme saada aikaan kannattavampaa ja asiakaslähtöisempää myyntiä, sillä siitä hyötyvät kaikki!”

Tulokset

”Koulutuksen ansiosta saimme yhdistettyä päivittäistavarakaupan ja apteekkikentän porukkaa. Myyjät oppivat myös tuntemaan toisiaan paremmin, sillä kouluttaja osasi jo toisena päivänä jakaa heidät pienryhmiin, joissa he eivät olletkaan niiden samojen, tuttujen kollegoiden seurassa. Koulutuksessa oli paljon käytännöllisiä tehtäviä ja kyselemällä valmentamista. 

Oli hienoa, että saimme niin lyhyessä ajassa ammattilaiselta tarkan analyysin henkilöstömme myyntitaidoista ja heidän haasteistaan sekä lahjakkuuksistaan. Tämä auttaa meitä paljon jatkossa. Konkreettiset kehityskohteet auttavat kasvattamaan myyntiämme.”

Kommentit yhteistyöstä

”Myyjät kertoivat valmentajan olleen rento ja aito. Oli hyvä, että esimiehet eivät saaneet tulla koulutukseen. Tämä linjanveto oli oikein hyvä, sillä näin myyjiltä saatiin paljon suorempaa ja aidompaa palautetta – yksinkertaisia, pieniä juttuja, kuten tiedonkulkuun tai työkaluihin liittyviä asioita, jotka pystytään nopeasti korjaamaan. Tämä oli erittäin antoisaa, sillä pelkän valmennuksen lisäksi saimme myös johdolle paljon suunnittelun työkaluja!

Minua puhutteli hirveästi se, kuinka hyvän ja laajan raportin saimme, sekä yksittäiset analyysit eri myyntihenkilöistä. Raportti oli niin hyvä, että saimme laajemminkin työkaluja niin markkinoinnin kuin myynnin suunnitteluun.

Suosittelisin Myynninmaailman palveluita ehdottomasti muillekin!”

Tutustu tarkemmin myynnin sparrauksen palveluihimme.

Yli 300 aktiivista asiakasta!

Kaikki tarinat