”Koko kampanjan tavoiteyleisöksi asetettiin 300 000-400 000 tukholmalaista. Tavoite tuplattiin ja tavoitimmekin yhteensä 700 000 tukholmalaista!”

Visit Tampere - Tampereen tarjonta ja Suomi100- tapahtuma tutuksi tukholmalaisille

Visit Tampere Oy on rautaisen ammattitaidon omaava matkailuorganisaatio, joka toimii kaupunkikehityksen, tapahtumien ja markkinoinnin parissa. Toiminta perustuu Tampereen tarjoamien mahdollisuuksien tukemiseen ja tunnettuuden lisäämiseen. Yhtiö tukee tapahtuma- ja kongressi-alan organisaatioiden yhteistyötä ja verkostoitumista sekä neuvoo tapahtumien järjestäjiä. Visit Tampere Oy kannustaa suurtapahtumien järjestäjiä ja muita vierailijoita Tampereelle koordinoimalla alueen toimijoiden ja tapahtumien yhteismarkkinointia. Myös Tampereen brändin vahvistaminen ja kansainvälisen tunnettuuden lisääminen ovat organisaation tärkeitä tehtäviä.

Lähtötilanne, tavoitteet ja ratkaisut

Visit Tampere Oy:n tavoitteena oli levittää Tukholman Kungsträdgårdenissa järjestettävän Suomi100 -tapahtuman kampanjointia Tukholman alueelle, ja ohessa lisätä Tampereen ja sen tarjonnan tunnettuutta tukholmalaisille.

Kampanjaa lähdettiin toteuttamaan Facebookissa tukholmalaisille kohdistetun markkinoinnin ja mainonnan avulla. Erilaisia viestintäkeinoja olivat Suomi100-kampanjaan liitettävät teemat Tampereella, kuten muumit, sekä tietoisuuden lisääminen vain tunnin kestävästä lentoyhteydestä Tukholman ja Tampereen välillä.

”Kävimme läpi monia erilaisia viestintäkeinoja ja testasimme, mikä tehoaa parhaiten tukholmalaisiin. Parhaiten toimivaksi todettiin muumiviestintä, eli mainokset Muumimuseosta ja Suomi100-puistojuhlasta, jossa oli mahdollisuus päästä tapaamaan muumia. Myynninmaailma koordinoi kampanjaa sen mukaan, mikä iski tukholmalaisiin eniten, joten muumi-teeman mainoksia lisättiin. ”, kertoo markkinoinnin ja viestinnän johtaja Karoliina Lehtonen Visit Tampereelta.

Tulokset

”Koko kampanjan tavoiteyleisöksi asetettiin 300 000-400 000 tukholmalaista. Tavoite tuplattiin ja tavoitimmekin yhteensä 700 000 tukholmalaista”, iloitsee Karoliina. ”Mainonnan kautta itse tapahtumasivuille saatiin 3900 kävijää!”

Yhteistyö Myynninmaailman ja Visit Tampereen kesken jatkuu edelleen. ”Toteutamme nyt kotimaan syyslomakampanjaa, ja ensi vuodelle on sovittu jo muutama kansainvälinen kampanja”, Karoliina lisää.

Kommentit Myynninmaailmasta

”Olen tyytyväinen yhteistyöhön ja siihen, että Myynninmaailma toimi aktiivisesti kampanjan hoidossa ja sen eteenpäin viemisessä. Tampereen tarjontaa saatiin tuotua tehokkaasti esille hyvin lyhyessä ajassa. Suosittelen lämpimästi Myynninmaailmaa muillekin!”, Karoliina lopettaa.

https://visittampere.fi/etusivu

Yli 300 aktiivista asiakasta!

Kaikki tarinat