Esittelyssä Myynninmaailman uusi markkinoinnin asiantuntija Heikki Korpela

Heikki Korpela.

Kuka olet?

Moi! Heikki ”Hessu” Korpela, markkinoinnin asiantuntija Myynninmaailman Tampereen toimistolta.

Mitä olet tehnyt aiemmin?

Työelämän aloitin jo viime vuosituhannella työskennellessäni mikrotukihenkilönä ja järjestelmäasiantuntijana. Myöhemmin 90-luvulla alkanut IT-buumi vei minut erääseen matkapuhelimia valmistavaan suomalaisyritykseen, jossa työskentelin toistakymmentä vuotta käyttöliittymägraafikkona ja taiteellisena johtajana suunnitellen desktop-ohjelmistojemme ulkoasua ja markkinointia. Nokian luovuttua matkapuhelintoiminnasta lähdin ulkomaille, yhdistin työn, sekä rakkaan harrastukseni ja ryhdyin kouluttamaan laitesukellusta muun muassa Thaimaassa. Pääsin tutustumaan ammattisukeltajana myös viihdetuotantoon, ja olimme tekemässä vedenalaista turvallisuutta parin TV-mainoksen ja elokuvan kuvauksissa. 

Korona iski rankasti turismista tunnetun paratiisin aurinkorannoille, ja riesaksemme saapunut epidemia osoittautuikin perinteistä influenssa-aaltoa vakavammaksi lamauttaen koko matkailubisneksen. Oli aika pakata laukut ja itse asiassa koko elämä taas laukkuihin, suunnata takaisin Suomeen ja alkaa etsimään uusia haasteita. Markkinointi kiinnosti, ja nykypäivän tehokkaat menetelmät tekivät siitä kiehtovaa, joten päätin lähteä opiskelemaan digimarkkinointia. Saranen Consulting tarjosi mielenkiintoisen koulutusohjelman, jossa Myynninmaailmastakin oli kouluttajia mukana. Koulutukseen kuului myös puolen vuoden työharjoittelu, jonka suoritin tamperelaisessa mainostoimistossa puuhastellen kollegani äitiysvapaan ajan asiakasyrityksien digimarkkinoinnissa ja videotuotannossa.  

Miksi töihin Myynninmaailmalle?

Melko isosta osasta digimarkkinointikoulutuksestani vastasi muun muassa Myynninmaailmasta tutut gurut Miia Heino (entinen Mäkinen) ja Henri Raatikainen. Heidän asiantunteva ja miellyttävä tyylinsä tekivät minuun vaikutuksen, ja toivoin pääseväni osaksi tätä ammattitaitoista porukkaa. Kun sittemmin edellinen iso projektini oli juuri valmistumassa, sattumalta silmiini osui sosiaalisessa mediassa työpaikkailmoitus Myynninmaailman digimarkkinointitiimissä. Pistin hakemukseni sisään, ja tiukkojen haastattelujen jälkeen pääsinkin allekirjoittamaan sopimuksen sekä aloittamaan työni tässä huipussa jengissä.

Mikä on ydinosaamistasi?

Erikoisosaamistani on Facebook-mainonta sekä videotuotanto, jälkikäsittely ja videotehosteet. 

Miten kasvatat asiakkaidesi myyntiä työlläsi?

On tärkeää, että asiakkaan tuote löytää oman asiakaskuntansa. Markkinoinnissa yhdistän oikeat kohderyhmät ja heidän tarpeensa oikeisiin tuotteisiin ja niiden kuvauksiin. Hyvästä markkinoinnista hyötyvät kaikki – myös loppuasiakas. 

Mikä on työssäsi parasta?

Pidän työssäni erityisesti siitä, että pääsen tekemään työtä erilaisten yritysten ja ennen kaikkea ihmisten kanssa. 

Mitä teet vapaa-ajallasi?

Harrastan edelleen laitesukeltamista. Pitäessäni varpaani kuivana, katselen elokuvia, seuraan jääkiekkoa ja teen omia videoprojekteja harjoitusmielessä.

TOP 5 -osaamisalueet

  • Ymmärrys videoiden merkityksestä markkinoinnissa
  • Somemarkkinointi
  • Kuvankäsittely
  • Kyky hahmottaa silta tuotteen ja asiakkaan välille
  • Koulutustaidot

Ota yhteyttä