Visit Tampere Oy –

Tampere tunnetuksi kansainvälisillä markkinoilla

Suomi100-tapahtuma ja Tampere keräsivät kansainvälistä huomiota sosiaalisen median avulla

Visit Tampere Oy:n tavoitteena oli parantaa Tukholman Kungsträdgårdenissa järjestettävän Suomi100-tapahtuman näkyvyyttä tukholmalaisten keskuudessa, ja kasvattaa samalla Tampereen ja sen tarjonnan tunnettuutta.

Kampanjaa lähdettiin toteuttamaan Facebookissa tukholmalaisille kohdistetun markkinoinnin ja mainonnan avulla. Erilaisia viestintäkeinoja olivat Suomi100-kampanjaan liitettävät teemat Tampereella, kuten Muumit. Lisäksi lyhyttä, vain tunnin kestävää lentoyhteyttä Tukholman ja Tampereen välillä haluttiin nostaa esiin.

”Kävimme läpi monia erilaisia viestintäkeinoja ja testasimme mikä tehoaa parhaiten tukholmalaisiin. Toimivimmaksi todettiin Muumiviestintä, eli mainokset Muumimuseosta ja Suomi100-puistojuhlasta, jossa oli mahdollisuus päästä tapaamaan Muumia. Myynninmaailma koordinoi kampanjaa sen mukaan, mikä kiinnosti tukholmalaisia eniten, joten Muumi-teeman mainoksia lisättiin”, kertoo markkinoinnin ja viestinnän johtaja Karoliina Lehtonen Visit Tampereelta.

Myynninmaailman ja Visit Tampereen yhteistyö jatkuu kansainvälisten sosiaalisten medioiden kampanjoiden ja sisällöntuotannon parissa.

Asiakkaan tavoitteet:

  • Kasvattaa Suomi100 -tapahtuman näkyvyyttä
  • Lisätä Tampereen, ja kaupungin tarjonnan tunnettuutta

Mitä me teimme?

  • Kohdennettua markkinointia ja mainontaa Facebookissa
  • Kohdennettua somemainontaa
  • Sosiaalisen median kampanjat Ruotsissa

Yhteistyö jatkuu:

  • Sosiaalisen median kampanjat Suomeen, Japaniin ja Englantiin
  • Sisältöjen päivittäminen ja sisällöntuotanto sosiaalisessa mediassa
”Koko kampanjan tavoiteyleisöksi asetettiin 300 000-400 000 tukholmalaista, mutta lopuksi tavoite tuplaantui.”

Tukholmalaisia tavoitettiin

+700 000

”Mainonnan kautta itse tapahtumasivuilla huima kävijämäärä!”

Kävijöitä jopa

3 900

Kommentit yhteistyöstä:

”Olen tyytyväinen yhteistyöhön, ja siihen, että Myynninmaailma on hoitanut ja vienyt kampanjaa aktiivisesti eteenpäin. Tampereen tarjontaa saatiin tuotua tehokkaasti esille hyvin lyhyessä ajassa. Suosittelen lämpimästi Myynninmaailmaa muillekin!”, Visit Tampere Oy:n markkinoinnin ja viestinnän johtaja Karoliina Lehtonen toteaa.

Visit Tampere Oy

Visit Tampere Oy on rautaisen ammattitaidon omaava matkailuorganisaatio, joka toimii kaupunkikehityksen, tapahtumien ja markkinoinnin parissa. Toiminta perustuu Tampereen tarjoamien mahdollisuuksien tukemiseen ja tunnettuuden lisäämiseen. Yhtiö tukee tapahtuma- ja kongressi-alan organisaatioiden yhteistyötä ja verkostoitumista sekä neuvoo tapahtumien järjestäjiä. Visit Tampere Oy kannustaa suurtapahtumien järjestäjiä ja muita vierailijoita Tampereelle koordinoimalla alueen toimijoiden ja tapahtumien yhteismarkkinointia. Myös Tampereen brändin vahvistaminen ja kansainvälisen tunnettuuden lisääminen ovat organisaation tärkeitä tehtäviä

Ota yhteyttä

Kerromme mielellämme lisää