Hyödynnä Stories-mainontaa B2B-markkinoinnissa – 5 vinkkiä mainontaan

Oletko jo hyödyntänyt somessa Facebook ja Instagram Stories -mainonnan mahdollisuuksia? Stories-mainokset toimivat erityisen hyvin, ja niistä on todella helppo siirtyä suoraan yrityksen sivulle. Mainoksista jatketaan sivustolle yllättävän paljon, kunhan sisältö on kohderyhmää kiinnostavaa, ja siitä halutaan lisätietoja.

Vain pieni osa B2B-yrityksistä hyödyntää vielä Stories-mainontaa, joten kannattaa olla nopea. Voit herättää yrityksesi kohderyhmän huomion perinteisen somemainoksen sijaan ennalta-arvaamattomalla Stories-mainoksella.

Mitä Stories-mainokset ovat?

Mainokset tehdään Facebookin mainostyökalulla, ja ne näkyvät käyttäjille Facebookin ja Instagramin tarinaosiossa heidän seuraamien tilien storyjen välissä.

Stories-mainos voi olla video-, karuselli- tai kuvamainos. Mainoksen kuvasuhde ja kuvakoko tulee olla oikea (9:16 ja 1080 x 1920 px). Mainoksissa voi myös käyttää perinteisempää 1:1 (1080×1080) neliötä, mutta oman aineiston tekeminen storyihin on suositeltavaa, jotta saadaan hyödynnettyä koko tarjolla oleva tila.

Mainos näkyy 15 sekuntia, joten tämä on suositeltu pituus videoille.

Stories-mainonnan kohdennusmahdollisuudet ovat erittäin kattavat. Kohdentamisessa voi hyödyntää kaikkia Facebookin mainostyökalun mahdollisuuksia.

Muista, että mainoksille kannattaa luoda oma mainosjoukko ja valita sijoitteluksi pelkät Stories-mainokset.

5 vinkkiä hyvään Stories-mainokseen:

  1. Mainoksen pitää olla huomiota herättävä, sillä mainokset ohitetaan helposti. Instagramissa kulutetaan eniten viihdyttävää sisältöä, joten tämä kannattaa pitää mielessä sisältöä suunnitellessa. Laita mainokseen vain vähän tekstiä, ja tee siitä visuaalisesti näyttävä. Määrittele mainokselle vain yksi, selkeä pääviesti.
  2. Videosisältö toimii parhaiten Stories -mainoksessa: video voi sisältää liikkuvia graafisia elementtejä tai ihmisiä. Muista myös tekstittää videomainoksesi, jos käytät niissä puhetta. Tekstin sijoittelussa kannattaa jättää tilaa mainoksen ylä- ja alareunaan. Yläreunassa näkyy mainostajan profiilikuva sekä nimi ja alareunassa swipe up -linkki.
  3. Löydä yrityksellesi oikea kohderyhmä hyödyntämällä kohdennusmahdollisuuksia kattavasti. Facebook-pikselin avulla voit tavoittaa Stories-mainoksella myös yrityksen sivustolla käyneitä käyttäjiä ja samankaltaisia yleisöjä.
  4. Hyödynnä Stories-kampanjoista saatava data perusteellisesti, ja testaa eri mainosversioita ja kohderyhmiä. Tutki, ovatko mainokset tavoittaneet oikeaa kohderyhmää. Testaa myös, millaiset mainokset toimivat yritykselläsi parhaiten. Näissä voit käyttää hyödyksesi myös vertailevaa A/B-testausta.
  5. Tägitä mainoksen kohde-URL oikeaoppisesti, jotta näet Google Analyticsin kautta, millaista liikennettä saat mainoksen kautta sivustollesi. Näin saat myös eroteltua analytiikkaan Stories-mainonnan muusta somemainonnasta sekä eroteltua kampanjat toisistaan. Tiedät paremmin, paljonko väkeä on tullut sivuillesi juuri Stories-kampanjan kautta, ja mitä he ovat siellä tehneet

Haluatko tietää lisää?

Jos kaipaat apua yrityksesi Stories-mainonnan kanssa, ota meihin yhteyttä! Tutustu myös oppaaseemme “7 askeleella suunnitelmallisempaan somemarkkinointiin” ja lataa vinkit talteen!

Ota yhteyttä