
Kokonaisvaltainen brändiuudistus liiketoiminnan kasvun tueksi
NYQS on eteläpohjalainen turvallisuusalan yritys, joka tuottaa asiakkailleen turvallisuutta kokonaispalveluna. Käytännössä se tarkoittaa esimerkiksi asiakkaiden vartioinnista, turvallisuusjärjestelmistä ja -koulutuksista sekä järjestyksenvalvonnasta huolehtimista. Viime vuonna yritys uudisti liiketoimintaansa. Nyt tavoitteena on olla turvallisuusalan suunnannäyttäjä, joka toimii vahvasti ennakoiden. Asiakkaidensa tilanteeseen NYQS paneutuu aina kokonaisuutena. Siksi myös markkinoinnin kokonaisuus päätettiin laittaa kerralla kuntoon.
Asiakas:
NYQS
Verkkosivusto:
nyqs.fi
Palvelut:
Brändi, Teknologiat, Verkkopalvelut, Viestintä
Toimiala:
Turva-ala

Toteutimme NYQSille laajan brändiuudistuksen. Projektin aluksi istuimme yhdessä alas ja mietimme, mikä on lähtötilanne, mitä uudistuksella tavoitellaan, millaisia mielikuvia brändin pitäisi välittää, ketä ovat NYQSin asiakkaat ja mitkä ovat sen kilpailuedut. Workshopin perusteella loimme NYQSille uuden visuaalisen ilmeen, logon, sloganin ja pääviestit. Uudistimme myös yrityksen verkkosivut ja yritysmateriaalit. Lisäksi NYQS sai käyttöönsä viestintä- ja sisältösuunnitelman, joka sisältää konkreettisia ideoita aina budjettitasolle saakka vietynä.
– Tavoitteenamme on kasvaa ja laajentua. Melko pian huomasimme, että sen tueksi tarvitsemme kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen, NYQSin asiakasvastaava Julia Mäki sanoo.
NYQSille ei ollut aiemmin luotu yritysilmettä, vaan se oli muovautunut itsestään vuosien saatossa. Nyt projekti aloitettiin miettimällä, mitä NYQS haluaa olla, ja ilme ja viesti muotoiltiin tukemaan tavoitteita.
Projektissa parasta yhteistyö
NYQS on saanut asiakkailtaan hyvää palautettu uudistuksista, ja esimerkiksi nettisivuista on tykätty. Tärkeä muutos on sekin, että koulutimme myös NYQSin oman porukan käyttämään nettisivuja, ja jatkossa he pystyvät huolehtimaan sivujen sisällöntuotannosta ja päivittämisestä itse.
Vaikka aikataulu oli tiukka, hoidimme hommat sovitussa ajassa. Jättiprojekti vietiin onnistuneesti maaliin alle viidessä kuukaudessa.
– Vaikka kokonaisuus oli iso, heillä oli homma hanskassa. Myynninmaailma myös kantoi vastuunsa, eikä meidän tarvinnut huolehtia projektin etenemisestä. Heiltä tuli aina selkeät raamit ja tieto siitä, miten edetään, Mäki sanoo.
Mäen mielestä parasta projektissa oli yhteistyö Myynninmaailman kanssa.
– Projekti oli äärimmäisen iso kokonaisuus. Myynninmaailmalla jokaista asiaa hoiti oman alansa ammattilainen. Vaikka projektissa oli mukana suuri joukko ihmisiä, kaikki tiesivät koko ajan, mikä meidän tilanteemme on, ja projekti eteni kivuttomasti. Myynninmaailman henkilökunnasta tuli vähän kuin omia työkavereita, niin paljon me olimme tekemisissä. Nyt pääsemme uudella buustilla eteenpäin.

"Vaikka kokonaisuus oli iso, heillä oli homma hanskassa. Myynninmaailma myös kantoi vastuunsa, eikä meidän tarvinnut huolehtia projektin etenemisestä. Heiltä tuli aina selkeät raamit ja tieto siitä, miten edetään”
NYQS, Julia Mäki
Asiakkaan tavoitteet:
- Brändiuudistus
- Kasvu ja laajentuminen
Mitä teimme:
- Brändiworkshop ja tavoitteiden kirkastaminen
- Uusi visuaalinen ilme, logo, slogan ja pääviestit
- Uudet verkkosivut: visuaalisen ilmeen suunnittelu, tekninen toteutus, hakukoneoptimointi ja uusia tekstejä
- Uudet, brändiä tukevat still-kuvat
- Yritysmateriaalit: käyntikortit, ppt-pohja ja word-pohja
- Viestintä- ja sisältösuunnitelma
- Hakusanamainonta
