WooCommerce verkkokauppa ammattitaidolla

Hyvä verkkokauppa rakentuu toimivasta käyttöliittymästä, riittävästä tuotevalikoimasta, kilpailukykyisistä hinnoista ja pätevästä asiakaspalvelusta. Myynninmaailmalla on vankka kokemus monenlaisista WooCommerce -verkkokauppatoteutuksista eri toimialoille.

 

Millainen on hyvä verkkokauppa

On monia tekijöitä, jotka tekevät verkkokaupasta onnistuneen. Mainiossa verkkokaupassa on oltava käyttäjäystävällinen käyttöliittymä, laaja tuotevalikoima, kilpailukykyiset hinnat ja erinomainen asiakaspalvelu.

Käyttäjäystävällinen käyttöliittymä on olennainen osa hyvää verkkokauppaa. Asiakkaiden pitäisi pystyä navigoimaan helposti verkkosivustolla ja löytämään etsimänsä tuotteet. Kassaprosessin pitäisi olla yksinkertainen ja suoraviivainen sekä maksutapojen monipuoliset.

Hyvän verkkokaupan tulisi tarjota asiakkaille laaja tuotevalikoima. Asiakkaiden pitäisi löytää kaikki tarvitsemansa yhdestä paikasta. Tuotevalikoiman osalta päivitettävyys on tärkeä seikka – tarjolle olisi hyvä tuoda uusia tuotteita säännöllisesti.

Kilpailukykyiset hinnat ovat olennaisen tärkeitä hyvälle verkkokaupalle. Verkkokauppojen tulisi tarjota alennuksia ja erikoistarjouksia asiakkaiden houkuttelemiseksi ja pitämiseksi. Verkkokauppa voi pitää sisällään esimerkiksi kanta-asiakasohjelman, jolloin vakiintuneille asiakkaille tarjotaan erityisiä etuja.

Erinomainen asiakaspalvelu on olennainen osa toimivaa verkkokauppaa. Asiakkaiden olisi voitava ottaa helposti yhteyttä yritykseen, jos heillä on ongelmia tai kysymyksiä. Asiakaspalvelijoiden tulisi olla asiantuntevia ja avuliaita. Tänä päivänä asiakaspalvelun voi hoitaa esimerkiksi yhdistämällä perinteistä asiakaspalvelua ja modernia chattibottia.

 

Verkkokaupan suunnittelu – mitä ottaa huomioon

Verkkokaupan suunnittelussa on muutamia keskeisiä asioita, jotka on pidettävä mielessä onnistuneen verkkokaupan luomiseksi. Ennen kaikkea verkkokauppasi pitäisi olla helppokäyttöinen ja navigoitava: potentiaalisten asiakkaiden on löydettävä etsimänsä nopeasti ja vaivattomasti. Selkeisiin tuote/palvelutietoihin ja kuviin kannattaa satsata.

Toiseksi verkkosivustosi pitäisi olla visuaalisesti houkutteleva ja yhdenmukainen brändisi identiteetin kanssa.

Ja lopuksi verkkokauppasivustosi tulisi optimoida hakukoneiden kannalta, jotta potentiaaliset asiakkaat löytävät sinut helposti, kun he tekevät hakuja verkossa.

Jos aloitat verkkokauppasi suunnittelun tyhjästä tai jos haluat parantaa olemassa olevaa verkkosivustoasi, tässä on muutamia asioita, jotka kannattaa pitää mielessä:

1. Helppo navigointi

Tärkein asia, joka verkkokaupan suunnittelussa on otettava huomioon, on navigoinnin helppous. Verkkokaupan käyttöliittymän täytyy olla sujuva. Verkkosivustosi pitäisi olla helppokäyttöinen ja intuitiivinen, jotta potentiaaliset asiakkaat löytävät etsimänsä vaivatta. Käytä tuotteissasi ja kategorioissasi selkeitä ja ytimekkäitä merkintöjä. Harkitse pudotusvalikoiden käyttöä, jotta kävijöiden on entistä helpompi liikkua sivustollasi. Varmista lisäksi, että hakupalkki on näkyvästi esillä verkkosivustosi jokaisella sivulla, jotta kävijät löytävät tarvitsemansa nopeasti.

2. Visuaalinen vetovoima

Verkkosivustosi tulisi olla visuaalisesti houkutteleva ja yhdenmukainen brändi-identiteettisi kanssa. Käytä korkealaatuisia tuotekuvia ja muutenkin houkuttelevaa visuaalista materiaalia kaikkialla sivustollasi herättääksesi huomiota ja kannustaaksesi kävijöitä selaamaan tuotteitasi. Valitse lisäksi värimaailma, joka kuvastaa brändisi persoonallisuutta ja jonka avulla kävijöiden on helppo lukea sivustosi tekstiä. Varmista lopuksi, että kaikki elementit verkkosivustosi jokaisella sivulla on kohdistettu oikein, jotta kaikki näyttää viimeistellyltä.

3. Hakukoneoptimointi (SEO)

Jotta potentiaaliset asiakkaat löytäisivät sinut, kun he etsivät palveluitasi verkossa, on tärkeää, että optimoit verkkosivustosi Googlen kaltaisia hakukoneita varten. Aloita tekemällä avainsanatutkimus, jotta voit tunnistaa tuotteisiisi tai palveluihisi liittyvät avainsanat, joita ihmiset etsivät verkossa. Sisällytä nämä avainsanat sitten verkkosivustosi sisältöön (kuten tuotekuvauksiin, blogikirjoituksiin ja niin edelleen.) sekä metatietoihin (kuten otsikoihin ja sivun kuvaukseen). Myös kuvat kannattaa optimoida. Varmista esimerkiksi, että kaikissa verkkosivustosi kuvissa on alt-tunnisteet, joissa on avainsanat, jotta hakukoneet voivat indeksoida ne asianmukaisesti.

Verkkokauppapohjan valinta

Verkkokauppa-alustaa valittaessa on otettava huomioon monia tekijöitä. Tärkein tekijä on todennäköisesti alustan hinta. Muita tärkeitä tekijöitä ovat alustan tarjoamat ominaisuudet, helppokäyttöisyys ja asiakastuen taso.

Sähköisen kaupankäynnin alustan kustannuksia harkittaessa on tärkeää ottaa huomioon sekä alkukustannukset että jatkuvat kustannukset. Joillakin alustoilla on kuukausimaksu, kun taas toiset perivät prosenttiosuuden myynnistä. Lisäksi lisäkustannuksia voi aiheutua esimerkiksi transaktiomaksuista ja maksujen käsittelystä. On tärkeää vertailla kunkin alustan kokonaiskustannuksia ennen päätöksen tekemistä.

Kunkin alustan tarjoamat ominaisuudet vaihtelevat, mutta useimmilla alustoilla on joitakin yhteisiä ominaisuuksia. Näitä ovat esimerkiksi tuotehallinta, tilausten hallinta, toimitusten integrointi ja maksujen käsittely.

Jotkin alustat tarjoavat myös lisäominaisuuksia, kuten hylättyjen ostoskorien palautus tai kanta-asiakasohjelmat. On tärkeää valita alusta, joka tarjoaa kaikki yrityksesi tarvitsemat ominaisuudet.

Helppokäyttöisyys on toinen tärkeä näkökohta, kun valitset verkkokauppa-alustaa. Haluat varmasti valita alustan, joka on helppo asentaa ja käyttää, jotta voit keskittyä yrityksesi pyörittämiseen – sen sijaan, että kamppailisit teknisten ongelmien kanssa. Useimmat alustat tarjoavat jonkinlaista asiakastukea, jos sinulla on ongelmia.

Sähköisen kaupankäynnin alustan valinta on suuri päätös mille tahansa yritykselle. Huomioon on otettava monia tekijöitä, mutta jos käytät aikaa ja teet tutkimusta, sinun pitäisi pystyä löytämään yrityksellesi sopiva alusta hintaan, johon sinulla on varaa.

WooCommerce verkkokauppa

Kun on kyse verkkokaupan perustamisesta, valittavana on monia eri verkkokauppa-alustoja. WooCommercesta on kuitenkin tullut viime vuosina yksi suosituimmista vaihtoehdoista – ja hyvästä syystä. Tässä artikkelissa on mainittuna vain muutamia etuja, joita WooCommercen käyttäminen verkkokaupassa tuo mukanaan.

WooCommerce on erittäin käyttäjäystävällinen, jopa niille, jotka eivät ole erityisen teknisesti perehtyneitä. WooCommerce on rakennettu WordPress-julkaisualustalle, joka on jo ennestään tunnettu suhteellisen helppokäyttöisenä. WooCommerce-kaupan perustaminen on melko suoraviivainen prosessi, ja se voidaan suorittaa muutamassa vaiheessa.

WooCommerce on myös erittäin monipuolinen alusta. Sitä voidaan käyttää fyysisten tavaroiden, digitaalisten tuotteiden tai jopa palveluiden myyntiin. Riippumatta siitä, minkä tyyppistä tuotetta haluat myydä, WooCommerce pystyy vastaamaan tarpeisiisi.

Toinen suuri etu WooCommercen käyttämisessä on sen suuri muokattavuus. WooCommerce-kaupoille on saatavilla monipuolinen valikoima liitännäisiä ja teemoja, joten voit tehdä kaupastasi persoonallisen ja joukosta erottuvan. Voit myös lisätä kauppaan mukautettuja toimintoja, jos tarvitset jotain, mitä ei ole jo saatavilla – tämä tosin vaatii jonkin verran koodaustaitoa.

Lopuksi: Jos budjettisi on tiukka, olet varmasti iloinen tietäessäsi, että WooCommerce-kaupoille on saatavilla runsaasti ilmaisia laajennuksia ja teemoja. Vaikka joudutkin ostamaan joitakin premium-liitännäisiä tai -teemoja, kustannukset ovat yleensä varsin kohtuulliset. Kaiken kaikkiaan WooCommerce on erinomainen valinta pienen ja suuremmankin verkkokaupan tarpeisiin.

WooCommerce verkkokauppa Myynninmaailmalta

Myynninmaailmalla on pitkä kokemus WooCommerce verkkokauppatoteutuksista. Mikäli verkkokauppa kiinnostaa tai on ajankohtainen yrityksellesi, ota yhteyttä asiantunteviin Myynninmaailmalaisiin.

Ota yhteyttä