Asiakkaan kuunteleminen ja liiketoiminnan kipujen vähentäminen ohjaavat tekemistäni

Kuka olet?

Olen Seija Heikkinen, Myynninmaailman asiakkuuspäällikkö Tampereelta, mutta operoin aina Hangosta Utsjoelle tarpeen mukaan. Syntyjäni olen Kainuusta ja Tampereelle muutin vuonna 2017, mutta sielultani pysyn aina kainuulaisena realistina.   

Asiakkuuspäällikkönä vastaan kaikenkokoisten B2B-asiakkuuksien kokonaisvaltaisesta hoitamisesta ja projektinhallinnasta sekä tärkeästä uusasiakashankinnasta.  

Mitä olet tehnyt aiemmin työurallasi? Mikä on ydinosaamistasi?

Olen työskennellyt lähes koko työurani erilaisten markkinoinnin ratkaisujen parissa media-alalla. Olen saanut monipuolista kokemusta useasta suomalaisesta mediatalosta. Viimeisimpänä sain oppia täysin digitaalisesta liiketoiminnasta markkinapaikoilla. Olen hoitanut kumppanuuksia yhden hengen yrityksistä isoihin organisaatioihin, vaatekaupasta aina rakennusliikkeisiin, joten asiakkaiden pienet ja suuret tarpeet sekä murheet ovat tulleet tutuiksi. Koenkin, että vahvuuteni on aito halu auttaa asiakkaita menestymään ja tehdä ostamisesta helppoa ja mukavaa. Mukava-Seijasta saakin tosi näppärän sanamuutoksen! 

Ydinosaamistani on ihmisten välinen vuorovaikutus. Asiantuntijamyyntiä tehdään sydämellä ja luottamuksella. Molemmin puolin onnistunut asiakassuhde rakentuu lupausten pitämiselle ja laadukkaalle asiakkuudenhoidolle.  

Miksi päädyin Myynninmaailmalle?

Myynninmaailma oli nimenä tuttu eri käänteistä. Markkinointi on myös aihe, josta ammennettavaa riittää loputtomasti, sillä ostamisen tavat ja tarpeet muuttuvat koko ajan. Viimeisten vuosien seikkailut eri työnantajilla syvensivät ja avasit ajatuksia omien arvojen ja toiveiden mukaiseen työn tekemiseen, ja asiakkuuspäällikön rooli tarjoaakin ratkaisuja henkilökohtaisiin toiveisiini.  

Myynninmaailman ratkaisukokonaisuus on erittäin mielenkiintoinen paketti, jossa riittää jatkuvaa oppimista ja kehittymistä. Samalla se tarjoaa varmasti myös onnistumisen tunteita, kun asiakas saa tuloksellista markkinointia, arvoa ja liiketoiminnan kasvua.  

Miten kasvatat asiakkaidesi myyntiä työlläsi?

Myynnin kasvattaminen on yhteispeliä, jossa on huomioitava asiakkaan kaikki osapuolet ja toiveet. Haluan kuuntelemalla ymmärtää asiakkaan liiketoimintaa ja tarpeita, mutta erityisesti tunnistaa ja parantaa ne markkinoinnin kipukohdat, jotka estävät asiakasta kasvamasta ja kehittymästä. Markkinointiin panostamisessa on aina kyse tuloksista ja mitattavuudesta, joten tuloksellisuuden varmistaminen vaatii laajaa ymmärrystä asiakkaan liiketoiminnasta, luottamusta yhteiseen tekemiseen ja oikeita ratkaisuja.    

Mitä teet vapaa-ajallasi?

Kahden aikuisen taloudessa on aikaa harrastamiseen, ja minut löytääkin – jopa liian usein – padel- ja golf-kentiltä. Padel ja golf ovat lajeina kehittäviä, mutta myös sosiaalisia ja nautin pelaamisen lisäksi myös pelikavereiden kanssa hengaamisesta kenttien ulkopuolella. Myös matkustaminen on minulle tärkeä henkireikä ja vuoteen täytyykin aina mahduttaa ulkomaan matkoja. Kainuulaisena olen toki syntynyt sukset jalassa, joten kelin salliessa hiihdän, mieluiten kevättalven auringonpaisteessa.  

Olen ollut aktiivinen nuorkauppakamarilainen, ja osallistun edelleen ainaisjäsenenä JCI:n kokouksiin ja verkostoitumistilaisuuksiin. Vietän aikaa myös ystävien kanssa, käyn konserteissa, teatterissa ja leffassa, tykkään käydä hyvissä ruokaravintoloissa ja pubeissa. Vauhdin pysäyttämiseksi asetun mielelläni sohvalle katsomaan draamaa, joten voin sanoa vapaa-aikani olevan hyvässä tasapainossa.

TOP 5 -osaamisalueet

  • Asiakasrajapinnassa liikkuminen 
  • Nopeus 
  • Kuuntelu ja empaattisuus 
  • Kainuulainen realismi 
  • Pohjoismaiset sekä brittiläiset poliisisarjat

Ota yhteyttä