Hyvä asiakaskokemus on pitkän kumppanuuden kivijalka

Hyvä asiakaskokemus on Myynninmaailman väelle tärkeä asia, ja siksi asiakkaiden suositteluindeksiä eli tutummin NPS:ää onkin mitattu säännöllisesti kahden ja puolen vuoden ajan.

“Pian alamme kerätä palvelukohtaista palautetta, vaikka toki saamme myös keskusteluissa asiakkaiden kanssa suoraa palautetta suoriutumisestamme ja mahdollisista kehittämisen paikoista. Suurin palautteista saamamme hyöty on ollut se, että olemme voineet kehittää toimintaamme”, kertoo Myynninmaailman markkinointi- ja asiakkuusjohtaja Katariina Kemppi

NPS-kyselyistä poimittuja suosittelijoiden kommentteja: 

  • Venytte ja olette joustavia. Toimitte järjestelmällisesti ja uskallatte olla eri mieltä silloin, kun tilanne sen tarvitsee. Tuette silloin, kun tuntuu että seisoo yksin. 
  • Kivat tyypit, jotka kiinnostuneita asiakkaasta ja asiakkaan tarpeista. Helposti tavoitettavissa. Asiantuntevaa porukkaa, voidaan luottaa, että priimaa pukkaa. 
  • Yhteistyömme Myynninmaailman kanssa on ollut alusta asti toimivaa ja olemme erittäin tyytyväisiä kumppanuuteen. Asiakkuutta on kehitetty yrityksemme kasvun jatkuessa ja olemme piirtäneet myös suuntaviivoja kohti tulevaisuutta. Hektisessä arjessamme tarvitsemme rinnallemme toimijan, joka osaa tarvittaessa ratkaista ongelmat oma-aloitteisesti. Myynninmaailma on tärkeä osa yrityksemme markkinointia ja suosittelemme yrityksen palveluita jokaiselle, joka haluaa kehittää liiketoimintaansa nyt ja tulevaisuudessa. 

Asiakkuustiimi palvelee yhden luukun periaatteella 

Myynninmaailman asiakkuustiimit kasataan aina asiakkaan tarpeen mukaan ja usein asiantuntijamme liitetään osaksi asiakasyrityksen markkinointi- ja myyntitiimejä, jolloin täydennämme talossa jo olevaa osaamista. Joillekin asiakkaillemme toimimme heidän markkinointiosastonaan, jolloin asiakkaamme voi keskittyä täysillä esimerkiksi liiketoimintojen ja myynnin johtamiseen. Asiantuntijuutemme ytimessä on perehtyminen asiakkaan liiketoimintaan ja tavoitteisiin. Näin markkinointi ei jää ulkokehällä pyöriväksi hötöksi, vaan on aidosti arvoa tuottava osa yrityksen toimintaa. Myynninmaailmalla asiantuntemuksen laajuus ja syvyys kattaa lähes kaikki markkinointiin tarvittavat palvelut.  

”Tämäkin on asia, josta saamme hyvää palautetta! Yhdeltä luukulta saa apua niin brändi-ilmeisiin, digimarkkinointiin, markkinoinnin automaatioon, valo- ja videokuvaustarpeisiin kuin vaikkapa sisällöntuotantoon. Lisäksi Summa Collective eli sisaryhtiömme Evermade, Liana Technologies ja MySome täydentävät tarjontaamme entisestään”, Kemppi taustoittaa. 

Kyselypalautteiden mukaan asiakkaamme kokevat meidän onnistuneen erityisesti näissä asioissa: 

  1. Asiantuntijuus 
  2. Projektien ja yhteistyön sujuvuus 
  3. Nopeus 
  4. Selkeä kommunikointi 
  5. Yhteistyön räätälöinti yrityksen tarpeeseen 

Panostuksia asiakaspalveluun 

Myynninmaailmalla on osana laadukasta asiakkuudenhoitoa panostettu aktiivisesti projektien ja ylipäätään yhteistyön sujuvuuteen, nopeuteen ja selkeään kommunikointiin.  

”Meille on tärkeää infota asiakasta asioiden etenemisestä, ettei asiakas joudu miettimään missä tilatut työt menevät. Pyrimme myös vastaamaan asiakkaiden viesteihin nopeasti. Kiinnitämme huomiota siihen, että puhumme selkeästi toisinaan erittäin vaikeastikin hahmotettavista markkinoinnin kiemuroista ja saavutetuista tuloksista. Nämä asiat kuulostavat tavallaan yksinkertaisilta, mutta haluamme panostaa hyvään palveluun ja olemme todenneet muun muassa nämä keinot hyviksi ja asiakkaammekin tuntuvat niistä pitävän. Tämä näkyy meillä esimerkiksi siinä, että asiakassuhteet mitataan vuosissa, ei kuukausissa”, Kemppi pohtii.  

Yllättävän usein palautekyselyiden vastauksissa kiitellään myös sitä, kuinka Myynninmaailman palvelut sopivat juuri oman yrityksen tarpeisiin, oli tarve markkinointikumppanille siinä hetkessä sitten iso tai pienempi. Tuotekehitykseen on panostettu ja asiakkaiden tarpeisiin on pyritty vastaamaan skaalaamalla palvelut erilaisiin tarpeisiin.  

”On ilo huomata, että moni vahvuutemme toistuu vastauksissa kerta toisensa jälkeen, eli olemme onnistuneet pitämään hyvää tasoa yllä. Emme silti ehdi lepäämään laakereillamme – nytkin meillä on pohdinnassa uusia työkaluja, joiden avulla voimme parantaa asiakaskokemusta entisestään. Haluamme ylittää asiakkaan odotukset ja tuottaa heille huipputuloksia jatkossakin”, kiteyttää Kemppi.  

Nämä panostukset näkyvät myös NPS-kyselyyn jätetyssä kommentissa: 

“Meille vaikeita asioita olette voineet jäsentää selkeiksi ja ymmärrettäviksi. Markkinointiviestintämme hoitaminen on ollut tehokasta. Bisneksemme ymmärtäminen onnistuu teiltä hyvin. Viestien kieliasut ovat hyviä. Lopuksi: asioitte aina miellyttävästi meidän suuntaamme. Kaikin puolin asiointi on kanssanne miellyttävää ja ajankäyttö hyödyllistä. On mukava nähdä osaava toimittaja, jonka henkilökunta on noin innostunutta ja ystävällistä.” 

Lisää asiakkaidemme kommentteja ja case-esimerkkejä asiakastarinoissamme – lue lisää!

Aiheeseen liittyvää:

Ota yhteyttä