Digimarkkinointiin ja HubSpotiin satsaamalla uutta potkua vuokrauspalveluun
Janneniska Oy on henkilönostamiseen ja henkilönostimien vuokraamiseen keskittynyt yritys. Janneniska Oy haluaa satsata digimarkkinointiin ja yrityksen brändinäkyvyyteen sekä ottaa tehot irti myynnin ja markkinoinnin työkaluksi hankitusta HubSpotista.
Asiakas:
Janneniska
Palvelut:
Markkinoinnin teknologiat, Markkinointi, Verkkopalvelut
Toimiala:
Itseajettavien henkilönostimien vuokraus ja maahantuonti
Nämä Janneniska halusi saavuttaa:
Janneniska Oy on viime vuosina panostanut kuluttaja-asiakkaille suunnattuun markkinointiin – yritysasiakkaitaan luonnollisesti unohtamatta. Myynnin ja markkinoinnin tueksi hankittu HubSpot-automaatiojärjestelmä oli yrityksessä tärkeä investointi, jonka hyödyntämiseen yritys halusi tukea.
– Viime vuonna rupesimme miettimään, miten voisimme kehittää digimarkkinointia ja saada enemmän hyötyä irti HubSpotista, kertoo Janneniska Oy:n myyntijohtaja Viljami Tuura.
– Olimme jo pitkään hakeneet kumppania, joka voisi auttaa meitä parantamaan HubSpotin käytettävyyttä, ja tässä Myynninmaailma tuli kuvaan mukaan.
- HubSpotin ominaisuuksien hyödyntäminen myynnissä ja markkinoinnissa
- Googlenäkyvyyden kasvattaminen
- Onnistunut digitaalinen markkinointi
Näitä ratkaisuja hyödynsimme:
Yhteisen kehitysprojektimme myötä määrittelimme uuden suunnan Janneniska Oy:n myynnille ja markkinoinnille liiketoiminnan tavoitteet huomioiden.
Tehostimme HubSpotin käyttöä ja räätälöimme sen ominaisuuksia yrityksen tarpeet huomioiden. Olemme auttaneet Google-mainonnassa avainsanojen ja kohderyhmien valinnassa. Brändinäkyvyyttä on kasvatettu muun muassa responsiivisten bannereiden avulla.
Yhteistyömme jatkuu edelleen ja seuraavat askelmerkit onkin jo mietitty – tulevaisuudessa panostamme verkkosivujen hakukoneoptimointiin ja asiakaskokemusta parantaviin optimoituihin sisältöihin.
– Myynninmaailman asiantuntijat pystyvät hyvin miettimään, millä toimenpiteillä näkyvyytemme ja sen myötä myös eurot kassassamme lisääntyisivät, Tuura summaa.
- Kasvatimme Google-näkyvyyttä panostamalla avainsanojen ja kohderyhmien valintaan
- Satsasimme digitaalisen markkinoinnin kohdentamiseen ja sisältöjen suunnitteluun
- Suunnittelimme yhdessä Janneniska Oy:n kanssa CRM-prosesseja ja kehitimme asiakas- ja liiditietojen hallintaa tukemaan paremmin yrityksen tarpeita
- Toteutimme yhdessä asiakkaan kanssa erilaisia asiakas- ja NPS-mittauksia, joiden avulla asiakastyytyväisyyttä voidaan mitata ja kehittää
Näin yhteistyömme auttoi Janneniskaa:
Yhteistyömme avulla Janneniska Oy:n laitteiden käyttöaste ja vuokrattavuus ovat nousseet tavoitteiden mukaisesti. Yrityksen verkkosivujen kävijämäärät ovat kasvaneet huomattavasti ja näkyvyys digitaalisissa kanavissa on suurempi.
– Tiedämme nyt, miten pystymme tehokkaasti kohdentamaan markkinointia sosiaalisen median eri kanaviin. Yhteistyömme myötä myös Googlen hakusanaoptimointi on ottanut isoja steppejä eteenpäin, kertoo Tuura ja kiittelee erityisesti HubSpotin käyttöön saatua henkilökohtaista tukea, joka on räätälöity juuri Janneniska Oy:n tarpeisiin.
– Uskon, että pystymme hyödyntämään HubSpotin monipuolisia ominaisuuksia huomattavasti paremmin tulevaisuudessa.
- Sivuston kävijämäärät kasvaneet huomattavasti
- Laitteiden käyttöaste ja vuokrattavuus nousseet tavoitteiden mukaisesti
- Somenäkyvyyden ja Google-näkyvyyden kasvu
- Myynnin automaatioiden käyttöönottaminen on tukenut myyjien ajankäyttöä ja tehokkuutta
- Markkinoinnin automaatioiden avulla liidituotanto ja -hoivaaminen ovat tehostuneet
HubSpotiin tehty investointi kannatti
HubSpotin käytön tehostaminen oli yksi Janneniska Oy:n suurimmista toiveista yhteistyömme alkaessa ja tähän toiveeseen myynnin ja markkinoinnin automaatiotiimimme on vastannut.
– HubSpot on erittäin toimiva ja monipuolinen työkalu, joka mahdollistaa myynnin ja markkinoinnin tehokkaan hyödyntämisen ja asiakkaiden kontaktoinnin. Saamme nyt paljon enemmän irti HubSpotista, vahvistaa Viljami Tuura.
– Osaamme käyttää sitä monipuolisemmin niin myynnissä, markkinoinnissa kuin esimerkiksi asiakastyytyväisyyskyselyiden puolella.
”Myynninmaailman ammattilaiset ovat ottaneet selvää millaisia erityisvaatimuksia uniikilla alallamme on, mitkä ovat meidän kohderyhmämme ja minkä tyyppistä kasvua haemme.”
Viljami Tuura, myyntijohtaja, Janneniska
Janneniska Oy – yhdessä yhä ylemmäs
Janneniska on mahdollistanut korkeiden olosuhteiden työtehtäviä jo vuodesta 1996. Janneniska tarjoaa Pohjoismaiden johtavinta henkilönostopalvelua, jonka avulla nostotyöt ovat turvallisia, helppoja ja kustannustehokkaita. Yrityksen ainutlaatuinen palvelukonsepti takaa, että Janneniskalta saa sekä pieniin tehtäviin että suuriin projekteihin juuri sopivan nostolava-auton.
Janneniskaa ohjaa yksinkertainen ajatus: työstä ja sen tekijästä huolehtiminen. Nostotöiden turvallisuus on yritykselle ehdoton asia, siksi Janneniska kehittyy jatkuvasti ja käyttää alan moderneinta kalustoa. Asiakkaalla voi olla täysluotto siihen, että yritykseltä saa aina henkilökohtaista opastusta. Janneniska on olemassa ihmistä varten.
Kaipaatko uutta tehoa duuniin?
Hei markkinointi- tai myyntijohtaja, tämä on sinulle! Me tiedämme, että markkinoinnin ja myynnin yhdistäminen vaatii näkemystä, toimivia käytänteitä ja oikeita työkaluja. Viisiosaisessa videosarjassamme “Tehoa duuniin” sukelletaan syvemmälle aiheeseen – saat asiantuntijoiltamme ratkaisuja yhteispelin haasteisiin ja vinkkejä teknologian ja sen tarjoaman datan hyödyntämiseen.
Hyppää mukaan ja poimi talteen vinkit, joilla varmasti voitat markkinoinnin ja myynnin yhteispelissä! Seuraamalla sähköpostiisi kilahtavia viestejämme pääset aina suoraan uusimman videon pariin.