Vahva kokemus ja rakkaus lajiin auttavat Juhaa asiakkuuspäällikön työssä
Kuka olet? Mikä on ydinosaamistasi?
Myynninmaailman uusi asiakkuuspäällikkö, Jukakosken Juha tässä moi! Työkaverit sanoo Jugi, mutta maailman tärkein nimi minulle on kotioloissa kuuluva “isi”. Niin töissä kuin kotona olen usein se, joka saa muut nauramaan. Pidän kuitenkin huolen myös siitä, että teen mitä lupaan ja olen kädet savessa -asenteella menossa mukana.
Markkinointiin hurahdin jo 1990-luvun lopulla, kun omalle bändille piti tehdä nettisivut, suunnitella logo, levynkansia ja julisteita sekä myydä keikkoja. Nyt olen tehnyt työkseni markkinointia ja viestintää jo lähes 20 vuotta, mutta edelleen löydän sen saman palon itsestäni kuin nuorena rumpalipoikana ysärillä. Miksi? Koska rakastan luovuutta ja sitä, kun saan herättää tunteita ja innostaa ihmisiä. Rakastan markkinointia!
Olen työskennellyt markkinointipöydän molemmin puolin ja uskon, että siitä on rakentunut osaamiseni ydin. Markkinoinnissa on tärkeintä ymmärtää ketä tavoitellaan, kenelle markkinointia tehdään ja mistä kanavista kohderyhmä tavoitetaan. Aina ei välttämättä tarvita uusinta ja hienointa markkinointihimmeliä, jos asiakkaan tavoittaa helpommallakin. Tärkeintä on jäädä mieleen.
Mitä olet tehnyt aiemmin työurallasi?
Työurani olen rakentanut suunnitelmallisesti ajatuksella, että teen ensin töitä markkinointipöydän molemmin puolin, jotta tiedän mitä haluan isona tehdä. Samalla olen kasvanut monipuoliseksi markkinoinnin ammattilaiseksi ja nyt tiedän, että olen juuri siellä missä haluankin.
Työurani aikana olen ehtinyt työskennellä suomalaisen metsäjätin bränditiimissä, johtaa markkinointitiimejä teknologia-alan B2B-yrityksessä sekä yliopistossa ja olla luovan tiimin vetäjänä mainostoimistossa. Kokemukseni onkin rakentanut hyvän ymmärryksen – tiedän mitä markkinointikumppanilta kaivataan ja pyrin vastaamaan tähän tarpeeseen parhaalla mahdollisella Myynninmaailman asiakkuuspäällikkönä.
Miksi päädyit Myynninmaailmalle?
Halusin päästä töihin markkinointitoimistoon, joka katsoo rohkeasti tulevaisuuteen. Ihannepositiossani olen luovassa työssä, toimin linkkinä yritysten välissä ja kehitän eturintamassa myyntiä ja markkinointia, jotta pääsen auttamaan yrityksiä kasvamaan ja samalla kasvan itsekin. Toivon oppivani paljon lisää kasvumarkkinoinnista, tekoälystä sekä modernista myynnistä. Koin, että Myynninmaailma tarjosi ihannetyöni saavuttamiseen parhaat puitteet. Näin muutaman viikon kokemuksella uskallan sanoa, että päätös on ollut täysin oikea.
Miten kasvatat asiakkaidesi myyntiä työlläsi?
B2B-yritysten myyntiprosessit ovat pitkiä ja niihin osallistuu paljon ihmisiä, jolloin helppous ja vaivattomuus korostuvat. Pyrinkin siihen, että kanssani on helppo tehdä hommia, teen mitä lupaan ja hoidan hommat sovitussa aikataulussa. Kaiken ydin on luottamus!
Tärkeää on myös ymmärtää sekä asiakkaan liiketoimintaa että asiakkaan omia asiakkaita. Näin osaamme olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan, tarjoten juuri oikeanlaista sisältöä tai palvelua kaikissa mahdollisissa kohtaamispisteissä.
Mitä teet vapaa-ajallasi?
Suurimman osan vapaa-ajasta olen pyhittänyt perheelleni. Lasten kanssa tulee paljon ulkoiltua ja pelailtua kaikenlaisia pelejä. Futiksen ja jääkiekon kautta siirrytään sujuvasti mobiili- ja videopelien maailmaa ja viikonloppuisin aikaa jää myös lautapeleille. Eikä unohdeta pyöräilyä! Matkoilla käymme niin usein kuin mahdollista ja toistaiseksi suosikkipaikkamme on ollut Lofootit, mutta vielä on paljon nähtävää eripuolilla maailmaa.
Kun tarvitsen omaa aikaa, menen salille tai kävelylle Vesijärven rantaan. Pikkupojasta asti olen ollut innokas moottoripyörämies, ja kesällä parasta on, kun pääsee katsomaan motocrossia livenä. Nelipyöräisistä sähköautot ovat uusin intohimon kohde ja niiden kehitystä tulee seurattua aktiivisesti.
TOP 5 -osaamisalueet
- Hauskuus
- Rohkeus
- Aitous
- Reippaus
- Isinä oleminen