Myynnin ja markkinoinnin moderni yhteistyö 

Mitä tutkimukset sanovat myynnin ja markkinoinnin yhteistyön nykytilanteesta ja tulevaisuudessa? Miten myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä kirkastetaan, jotta tiimit voivat toimia yhdessä, ratkoa haasteita ja tavoitella yrityksen kasvua? Tule kuuntelemaan, miten eri tiimien vuoropuhelua voitaisiin kehittää!  

Yhteinen ymmärrys asiakkaista ja tavoitteista on kasvun avaintekijä

Jotta markkinointi voisi olla strategista ja tuoda aidosti liiketoiminnan pitkän tähtäimen tavoitteita vastaavia tuloksia, on kaupallisten avaintiimien yhteistyö avainroolissa. Myynnin ja markkinoinnin siiloutuminen omiin, erillisiin osastoihin haastaa useita yrityksiä ja aiheuttaa muun muassa ristiriitaista tietoa tavoitteista ja toimenpiteistä, puutteita asiakastuntemuksessa, huonoa ilmapiiriä tiimien kesken sekä tehottomuutta kaupallisten tavoitteiden saavuttamisessa. Tässä myynnin ja markkinoinnin yhteistyön koulutuksessa keskitymme siihen, miten markkinointi ja myynti voivat puhaltaa paremmin yhteiseen hiileen.

Miten koulutus toteutetaan ja kenelle se sopii?

Koulutus on saatavilla niin kahden tunnin verkkokoulutuksena kuin yrityksellesi räätälöitynä livekoulutuksena. Se soveltuu erityisesti markkinointitiimeille ja -organisaatioille, jotka haluavat kohdentaa viestintäänsä vaikuttavammin ja rakentaa asiakaslähtöisemmän markkinointistrategian. Koulutuksen hinta muodostuu sen perusteella, pidetäänkö koulutus verkko- vai lähikoulutuksena sekä montako henkilö yrityksestä osallistuu koulutukseen.

Mitä tulet oppimaan koulutuksessa?

Opit ymmärtämään paremmin kohderyhmäsi alati muuttuvaa ostokäyttäytymistä, tunnistamaan markkinointi- ja myyntitiimien prosessien pullonkauloja sekä hyödyntämään nykyaikaisia työkaluja, jotka parantavat tiimien yhteistyötä. Koulutukseen voidaan liittää myös työpajaosio, jossa määrittelemme yhdessä liiketoiminnan, myynnin ja markkinoinnin tavoitteet. Koulutuksen jälkeen kaikki jakavat saman näkemyksen siitä, mitä kohti olette etenemässä.  

Koulutuksen hyödyt

Koulutuksen lähestymistapa antaa yrityksellesi pitkäkestoista kilpailuetua ja parantaa kykyä reagoida markkinoiden muutoksiin tehokkaammin.

Saat käyttöösi työkaluja ja prosessimalleja, joilla tiimiesi jäsenet pääsevät heti koulutuksen jälkeen kehittämään yhteistyötä ja kirkastamaan yhteisiä tavoitteitaan.

Koulutuksella vahvistat markkinointi- ja myyntitiimien yhteishenkeä ja parannat ilmapiiriä työpaikalla.

Sinua valmentavat kokeneet kouluttajamme

Maria Sumuvuori,
Senior Marketing Strategist

Mira Oiva,
Chief Strategic Officer (CSO)​

Mira Oravamäki,
Strategi, HubSpot-asiantuntija

Kiinnostaako koulutus sinua?