Tarkenna tähtäintä – roolit segmenteistä ostajapersooniin
Tiedätkö, miten segmentti, kohderyhmä, ihanneasiakasprofiili (ICP) ja ostajapersoona eroavat toisistaan? Entä mikä on niiden rooli markkinoinnissa? Ota haltuun kaikki neljä, ja teet markkinoinnistasi strategisempaa ja kohdennetumpaa.

Ota askel kohti kohdennetumpaa ja vaikuttavampaa markkinointia
B2B-myyjän ja -ostajan tarpeet eivät kohtaa asiakkaan ostopolulla. Siinä missä palveluntarjoajat kokevat oikeiden ostajien tavoittamisen hankalaksi, ostajaa haastaa sisältötulva ja vaikeus löytää juuri heidän tarpeeseensa soveltuvaa sisältöä. Kun otat asiakastuntemuksen paremmin haltuusi niin strategisella kuin taktisella tasolla, pystyt tekemään kohdennetumpaa ja vaikuttavampaa markkinointia, joka tavoittaa ostajasi.
Miten koulutus toteutetaan ja kenelle se sopii?
Koulutus on saatavilla niin kahden tunnin verkkokoulutuksena kuin yrityksellesi räätälöitynä livekoulutuksena. Se soveltuu erityisesti markkinointitiimeille ja -organisaatioille, jotka haluavat kohdentaa viestintäänsä vaikuttavammin ja rakentaa asiakaslähtöisemmän markkinointistrategian. Koulutuksen hinta muodostuu sen perusteella, pidetäänkö koulutus verkko- vai lähikoulutuksena sekä montako henkilö yrityksestä osallistuu koulutukseen.
Mitä tulet oppimaan koulutuksessa?
Tässä koulutuksessa opit markkinoinnin suunnitteluun vaikuttavien asiakastuntemuksen käsitteiden sisällöt ja hierarkian sekä rakentamaan profilointeja, jotka osuvat paremmin liiketoimintasi tavoitteisiin ja asiakkaidesi tarpeisiin. Saat työkaluja asiakaslähtöisempään markkinointistrategiaan, joka ohjaa tehokkaampaan asiakashankintaan ja kohdennetumpaan markkinointiin. Opit muun muassa:
- miten ja missä tilanteessa mitäkin asiakastietoa kannattaa käyttää
- miten määritellä ne yritykselle
- miten motiivipohjaiset ostajapersoonat tuovat syvyyttä markkinointiin
- käytännön esimerkkejä ja oivalluksia – saat selkeät työkalut heti käyttöösi.
Koulutuksen hyödyt
Opit ymmärtämään asiakaslähtöisen markkinointistrategian peruspilareita.
Saat käyttöösi työkaluja, joiden avulla syvennät ja kehität yrityksesi asiakastuntemusta.
Hahmotat paremmin, mitkä tiedot asiakkaista ovat markkinoinnin kannalta relevantteja missäkin vaiheessa.
Sinua valmentavat kokeneet kouluttajamme

Maria Sumuvuori,
Senior Marketing Strategist

Mira Oiva,
Chief Strategic Officer (CSO)

Mira Oravamäki,
Strategi, HubSpot-asiantuntija