Sisältöstrategia tuo asiakasymmärryksen näkyväksi

Edelläkävijäyritys tuo asiakasymmärryksen näkyväksi sisältöjen avulla! Sisältöstrategian avulla autamme sinua kasvamaan ajatusjohtajaksi, saamaan lisää myyntiä, pitämään nykyasiakkaat sekä hyödyntämään tekoälyä osuvasti. Kehittämämme konkreettiset ja asiakaslähtöiset markkinoinnin Differo-työmallit ovat käytössä alansa johtavilla yrityksillä.

Sisältöstrategiasta saat suunnan myynnille ja markkinoinnille

Sisältöstrategia yhdistää myynnin, markkinoinnin ja muut yrityksesi funktiot asiakkaanne avuksi! Se antaa yhteiset raamit ja tavoitteet markkinoinnin ja myynnin yhteistyölle: kenet halutaan tavoittaa, millainen ostopolku tai asiakasmatka heillä on ja millä viestillä heitä kannattaa lähestyä?

Sisältöstrategiassa hyödynnämme kehittämiämme Differo-työmalleja, joita ovat esimerkiksi motiivipohjaiset ostajapersoonat ja sisältöpolku®.

Sisältöstrategiatyössä linjataan:

Mitä on sisältöstrategia ja miksi siihen kannattaa panostaa?

Asiakkaasi haluaa palvelua valitsemallaan tavalla, oli kyse myynnistä, markkinoinnista tai asiakaspalvelusta. Sisältöstrategialla varmistat, että organisaatiossasi on vahva ymmärrys asiakkaan tarpeista ja tuotettavat sisällöt kaikissa muodoissaan ovat osuvia ja erottuvia – ja vastaavat asiakkaan ostopolkua. 

Sisältöstrategian hyödyt

1. Hyödynnä systemaattisesti tekoälyä

Sisältöstrategia on loistava tuki systemaattiseen tekoälyn hyödyntämiseen. Perusteellinen sisältöstrategia vastaa organisaationne tavoitteita ja pohjautuu vahvasti asiakasymmärrykseen, jolloin tekoälynkin hyödyntäminen on osuvampaa ja tehokkaampaa.

2. Rakenna brändi, jolla on merkitystä asiakkaille

Sisältöstrategia auttaa rakentamaan vahvan, arvokkaan ja mielenkiintoisen brändin, jolla on merkitystä asiakkaan arjessa. Vahva brändi tukee liiketoimintasi menestystä!

3. Johda muutosta yhtenäisesti

Sisältöstrategia toimii muutoksenhallinnan työkaluna, joka mahdollistaa erillään toimivien tiimien yhteistyön ja kasvattaa näin yrityksesi kilpailukykyä.

4. Vahvista asiakaslähtöisyyttä

Sisältöstrategia pukee sanoiksi sen, mitä asiakkaasi pitää arvokkaana. Organisaatiolähtöinen ajattelu ja puhe muutetaan asiakaslähtöisiksi.

5. Luo yhtenäinen kaupallinen suunta

Sisältöstrategia vahvistaa ja selkeyttää yhteistä ymmärrystä siitä, keitä asiakkaasi ovat, mitä he tarvitsevat ja kaipaavat. Myynnin ja markkinoinnin strategiat linjataan ja yhteiset tavoitteet määritellään.

6. Osoita ajatusjohtajuutta

Strategia auttaa nousemaan ajatusjohtajaksi, auktoriteetiksi ja toiminnan suunnannäyttäjäksi omalla alallasi. Sisältöstrategia tukee organisaatiosi osallistumista myös sosiaaliseen myyntiin.

7. Lisää laadukkaita liidejä ja myyntiä

Relevantti sisältö ostopolun jokaisessa vaiheessa lisää potentiaalisten asiakkaidesi valmiutta ostaa tuotteitasi ja palveluitasi, sillä he ymmärtävät paremmin omia tarpeitaan ja mahdollisia ratkaisuja.

Sisältöstrategian rakentaminen on systemaattinen ja osallistava prosessi

Sisältöstrategian rakentamisessa hyödynnetään osallistavia metodeja, jolloin organisaatiosi hiljainen tieto ja asiakkaidesi kertomat näkemykset muodostuvat pohjaksi sisältöstrategialle. Saamme kiitosta valmiista ja strukturoidusta mallista, joka on testattu sadoilla erilaisilla organisaatioilla. 

Asiakaslähtöinen sisältömarkkinointi on investointi kasvuun

Olemme sisältömarkkinoinnin muutostyöllä auttaneet asiakkaitamme mm. avaamaan kansainvälisiä markkinoita, saamaan aikaan 7,5-kertaisen tuoton sisältömarkkinointi-investoinnille, triplaamaan verkkokaupan myynnin ja nostamaan oman väen sitoutumisen sisältöihin 250 prosentilla vuodessa! Rakentamalla systemaattisia sisältöpolkuja pitkien ostopolkujen tueksi nostimme globaalin teollisuusasiakkaamme liidien määrää 267 prosenttia.

”Odotuksemme sisältöstrategialle täyttyivät todella hyvin, koska loppuraportti oli niin kattava. Esitys perustuu tutkimukseen ja strategiaan, ja silloin se on meille arvokasta ja luotettavaa tietoa, jota organisaation eri osat voivat hyödyntää”

Senior Content Manager, Telia

Ota yhteyttä