Go Onin markkinoinnin kärkenä valtakunnallisen tunnettuuden kasvattaminen
Go On tarjoaa yritysasiakkailleen henkilöstövuokrauspalvelua, suorahaku- ja rekrytointipalvelua, soveltuvuusarviointeja, muutosturvapalveluita sekä tutkimustietoa mm. asiakas-, työntekijä- ja johtamiskokemuksen kehittämiseksi. Markkinointiin panostaminen koetaan erittäin tärkeäksi yhtiön kasvutavoitteiden saavuttamiseksi.
Asiakas:
Go On
Palvelut:
Brändi, Graafinen suunnittelu, Markkinointi, Sisällöntuotanto, Valokuvaukset, Verkkopalvelut, Verkkosivusto
Toimiala:
Henkilöstövuokraus
Go Onin tärkeimmät tavoitteet markkinoinnille:
Kun Go On osti Feelback tutkimuspalvelut osaksi toimintaansa oli aika sovittaa kaksi brändiä yhteen.
”Yrityksemme on kasvanut jo useamman vuoden niin kokonsa kuin osaamisenkin osalta ja yhdistymisen myötä meidän oli erinomainen hetki miettiä, miten tämä näkyy brändissämme. Lähdimme hahmottelemaan uutta, yhteistä tarinaa sekä pääviestejä strategiatyöhömme perustuen. Go Onin brändi rakentui aiemmin urheiluvertausten ympärille eivätkä vanhat brändielementit enää yhdistymisen myötä tuntuneet sopivan voimakkaasti kasvaneen ja ammattimaistuneen henkilöstö- ja tutkimuspalveluyrityksen tarpeisiin”, kertoo toimitusjohtaja Janne Korhonen.
Brändi-ilmeen suunnittelun kumppaniksi valittiin Myynninmaailma. Suunnitteluprosessi lähti liikkeelle syväsukelluksella yrityksen liiketoimintaan.
”Halusimme päivittää ilmeemme uudelle, ammattimaiselle tasolle. Koko brändiä ei ollut tarkoitus räjäyttää, vaan halusimme pitää kiinni tietyistä tunnetuista ja toimivista elementeistä. Verkkosivustossamme oli teknisiä haasteita ja halusimme uudistaa sitä asiakasystävällisempään suuntaan”, Korhonen taustoittaa.
Markkinoinnin tärkeimmäksi tavoitteeksi Korhonen mainitsee valtakunnallisen tunnettuuden kasvattamisen. Taloustutkimus teettää suomalaisen työelämän päättäjillä vuosittain tutkimuksen henkilöstöpalvelualan tunnetuimmista toimijoista ja tänä vuonna Go On tavoittelee sijoitusta kärkikymmenikössä. Kuluvan vuoden isoimpia markkinointiponnistuksia on alkuvuodesta käynnistynyt Go Onin ja Antti Tuisku Ski Teamin kattava yhteistyö.
Yksi markkinoinnin tehtävistä on hyvien liidien tuottaminen myynnille. Aiemmin Go Onin markkinointia suunniteltiin alueellisista lähtökohdista, mutta vuoden 2024 alussa käynnistetty valtakunnallisen markkinointinäkyvyyden lisääminen ja painotus tukee kaikkia Go Onin toimipisteitä ja franchising-yrittäjiä. Uudenlainen ajattelutapa tuo markkinointia ja myyntiä enemmän yhteen myös talon sisällä.
Näitä ratkaisuja hyödynsimme:
Go Onin ja Myynninmaailman markkinointikumppanuuden aikana Go Onin brändi-ilme uudistettiin. Uutta brändi-ilmettä jalkautettiin mm. ppt-pohjiin, käyntikortteihin sekä somen kansikuviin. Sivustouudistuksen yhteydessä Myynninmaailman asiantuntijat tekivät uuden sivuston sisältö- ja käyttöliittymäsuunnittelun sekä visuaalisen suunnittelun. Sivustolle tuotettiin yhteistyössä myös uutta sisältöä ja yrityksen tarpeisiin otettiin nippu laadukkaita ja brändinmukaisia valokuvia.
Myynninmaailma on toiminut myös Go Onin kasvumarkkinointikumppanina vuoden 2023 alusta lähtien. Yhteistyön alussa Google Ads kehitystyötä tehtiin runsaasti, jotta mainonta saatiin tuottamaan asiakkaan toivomia tuloksia.
Näin yhteistyömme auttoi Go Onia:
Kumppanuutemme avulla kahdesta yhtiöstä muovattiin yhtenäinen brändi, josta Go Onin strategian mukaisesti kuvastuu ammattimaisuus ja rooli arvostettuna työelämän kehittäjänä.
Uutta visuaalista ilmettä noudattava sivustouudistus toteutettiin asiakaslähtöisesti sisällöt ja ostopolut edellä.
Google Ads -mainonnalla paransimme oleellisesti liikenteen kasvua sekä konversioastetta.
- Liikennettä kasvatettiin Google Ads -hakusanamainonnan kampanjarakenteen uudistamisella ja jatkuvalla optimoinnilla. Yrityksille suunnatulle sivustolle mainonnan kautta tulleiden kävijöiden määrä kasvoi 220 prosenttia.
- Google Ads -hakusanamainonnan konversioprosentti yrityksille suunnatuista kampanjoista tulevan liikenteen kautta on 2,74 prosenttia – korkein kaikista sivuston liikenteen lähteistä. Google Ads -hakusanamainonnan konversioprosentti työnhakijoille suunnatuista kampanjoista tulevan liikenteen kautta on 7 prosenttia – samalla tasolla kuin orgaaninen ja suora liikenne.
Go Onin kokemuksia Myynninmaailmasta:
“Myynninmaailmalla ollaan aidosti kiinnostuneita asiakkaasta ja liiketoiminnasta – tämä huokuu teistä ja näkyy työn jäljessä. Tästä kertoo muun muassa se, että AD:lta syntyi brändi-ilmeprojektin yhteydessä yksi Go On henkilöstöpalveluissa hyödynnettävistä pääviesteistä. Myynninmaailman aktiivisuus on ollut positiivinen juttu. Olemme myös saaneet sopivasti tilaa, jos olemme tarvinneet lisäaikaa asioille. Yhteistyö on sujunut kaiken kaikkiaan hyvin. Myynninmaailman tiimi otti heti alusta saakka hyvin kiinni briiffeistä ja ymmärsi, mitä haimme ja halusimme saavuttaa. Aikataulut ovat pitäneet hienosti”, kiteyttää Korhonen.