Palaa takaisin pääsivulle

Markkinointi uudelle tasolle kuuntelevan kumppanin kanssa

Autokorivalmistaja NEK Oy tarjoaa kuljetusalan asiakkailleen huippuluokan päällirakenteita mm. paketti– ja huoltoautoihin, päivittäisjakelupuolen ajoneuvoihin ja raskaaseen liikenteeseen. Kun yrityksen profiilille kaivattiin uutta nostetta, päätettiin panostaa enemmän markkinointiin.

Asiakas:
Nek

Palvelut:
Brändi, Graafinen suunnittelu, Markkinointi, Sisällöntuotanto, Strateginen suunnittelu, Valokuvaukset, Verkkopalvelut, Verkkosivusto

Toimiala:
Autokorivalmistaja

NEKin tärkeimmät tavoitteet markkinoinnille:

NEK halusi vahvistaa yritysmielikuvaa erityisesti tietyissä tuotesegmenteissä. Toivetilana on olla asiakkaille päällirakentamisen aito kumppani – ja jatkossa vielä aiempaakin vahvempi, halutumpi ja parempi. Kotimaassa NEK on keskisuuri toimija ja kiristyneeseen kilpailutilanteeseen haluttiin vastata erottautuvalla yritysilmeellä ja markkinoinnilla. Asiakkaita haluttiin palvella entistä paremmin myös verkkosivuston kautta, joten verkkosivusto päätettiin uudistaa kokonaan.

”Me haluamme, että NEK herättää jonkinlaisen mielikuvan kohderyhmässämme ja tavoittaa myös uutta yleisöä ja sitä kautta uusia asiakkuuksia”, kertoo toimitusjohtaja Marko Koski.
”Haluamme sitouttaa nykyiset asiakkaat meihin entistä tiiviimmin ja löytää tuotteillemme uusia ostajia. Pitkäikäiset asiakkuutemme kertovat siitä, että sitoudumme yhteistyöhön puolin ja toisin”, komppaa myyntijohtaja Tero Saari.

NEKin asiakaskunta on laaja ja esimerkiksi pakettiautoja tarvitsevat hyvin monenlaiset toimijat, kuten vaikkapa korjaus- ja remonttitöitä tekevät. Raskaan kuljetuksen puolella kohderyhmä on pienempi, mutta sitäkin tärkeämpi. Laajasta asiakaskunnasta on etua, kun joku segmetti vetää ja toinen ei. Näin voidaan keskittyä palvelemaan niitä asiakkaita, jotka NEKin palveluita eniten tarvitsevat.

Näitä ratkaisuja hyödynsimme:

Markkinoinnin kehittämisessä avainasemassa oli oman alansa läpikotaisin tuntevan asiakkaan kuunteleminen – tämä loi oikeanlaisen pohjan markkinoinnin kehittämiselle ja johtamiselle. NEKin ja Myynninmaailman markkinointikumppanuuden aikana on toteutettu mm. kattava markkinoinnin suunnitteluprojekti, uusi yritysilme ja verkkosivusto sisältöineen.

Verkkosivustolle myös otettiin tuoretta ja uuden yritysilmeen mukaista kuva- ja videomateriaalia. Lisäksi NEKin tunnettuutta ja oikeanlaisen liikenteen määrää sivustolla kasvatetaan kasvumarkkinoinnin keinoin.

NEKin kokemuksia Myynninmaailmasta:

”Myynninmaailmalla on osaavia ja mahtavia ihmisiä töissä, ideat ovat olleet tosi hyviä. Lähdimme yhteistyöhön sillä ajatuksella, että yhteistyö olisi meille helppoa ja voisimme saavuttaa aidon kumppanuuden. Niin on käynyt”, summaa toimitusjohtaja Marko Koski.

”Markkinoinnin kehittäminen on ollut hyvin johdettua. Aikataulut ja vastuut on olleet selkeät ja palavereihin on tultu valmistautuneina valmiiden tuotosten kanssa. Yhteistyö on edennyt systemaattisesti. Meillä oli tarve viedä markkinointi uudelle tasolle Myynninmaailman kanssa ja siinä he ovat hienosti meitä auttaneet”, kiteyttää myyntijohtaja Tero Saari.

Ota yhteyttä