Verkkokaupan uudistuksella etumatkaa kilpailijoihin
Pocal Oy on Suomen johtava urheilupalkintojen valmistaja, joka valmistaa ja personoi muun muassa pokaaleja ja mitaleja. Alalla menestyminen vaatii nykyaikaisen ja hakukoneystävällisen verkkokaupan, jota tukee huolellisesti suunniteltu digitaalinen markkinointi. Olemme Pocalin monipuolinen, strateginen kumppani ja autamme omalla panoksellamme kehittämään myyntiä verkossa.
Asiakas:
Pocal
Verkkosivusto:
pocal.fi
Palvelut:
Luovat palvelut, Markkinoinnin teknologiat, Markkinointi, Verkkopalvelut
Toimiala:
Urheilupalkintojen valmistus
Nämä Pocal halusi saavuttaa:
Pocal Oy halusi uudistaa verkkokauppansa hakukoneystävälliseksi – toimialalla kun käydään kovaa kilpailua ostoaikeissa olevista asiakkaista. Myyntiä haluttiin myös ohjata verkkoon ja samalla parantaa verkkokaupan käytettävyyttä.
“Toimitamme kymmeniätuhansia pokaaleja ja mitaleja vuosittain, ja tilauksessa voi olla useita erilaisia tuotteita. Tämä asettaa erityisvaatimuksia meidän toimialallemme ja verkkokaupallemme”, kertoo Pocal Oy:n toimitusjohtaja Tuomo Fält.
- Verkkokaupan käytettävyyden ja ylläpidon parantaminen ja tekninen kehitys
- Myynnin ohjaaminen verkkoon
- Hakukonenäkyvyyden parantaminen
Näitä ratkaisuja hyödynsimme:
Pocal päätyi vaihtamaan verkkokauppa-alustaksi WooCommercen perusteellisen vertailun ja yhteisten keskustelujemme päätteeksi. Suunnittelimme ja toteutimme verkkokaupan huolellisten pohjatöiden perusteella – rakenteen ja sisältöelementtien suunnittelu tehtiin ensimmäisestä palaverista lähtien orgaanista hakukonelöydettävyyttä silmällä pitäen. Verkkokaupan käyttöliittymä ja graafinen ulkoasu puolestaan saivat lopullisen muotonsa monipuolisen tutkimustyön ja datan analysoinnin perusteella.
Verkkokaupan lisäksi uudistimme myös Pocalin Google Ads -mainonnan. Teimme analyysin pohjalta monipuolisen kehityssuunnitelman, jonka mukaisesti uudistus vietiin maaliin. Pocalin väelle luotiin samalla myös ymmärrettävä ja selkeä näkymä verkkokaupan analytiikkaan. Tulosten mittaamisen selkeyttämisen myötä yrityksen markkinointitoimet voidaan jatkossa tehdä dataan pohjautuen.
- Suunnittelimme ja toteutimme verkkokaupan käyttöliittymän ja graafisen ulkoasun WooCommerce-alustalle
- Analysoimme ja kehitimme Google Ads -mainontaa
- Loimme selkeän näkymän verkkokaupan analytiikkaan
- Selkeytimme tulosten mittaamista
Näin yhteistyömme auttoi Pocalia
Verkkokaupan uudistamisella on saatu aikaan erinomaista kehitystä myynnissä ja tavoitelluissa orgaanisissa hakukonesijoituksissa. Google Ads -mainonnan uudistaminen on moninkertaistanut mainonnan kautta tullutta myyntiä ja mainontaan sijoitetun pääoman tuotto (ROI) on kasvanut merkittävästi.
Toimimme Pocalin digitaalisen markkinoinnin kumppanina. Digitaalista markkinointia kehitetään jatkuvasti ja samalla varmistetaan, että sijoitetuista euroista saadaan maksimaalinen hyöty irti. Varmistamme, että yrityksen markkinoinnissa käytetään tehokkaasti uusimpia digitaalisen markkinoinnin ominaisuuksia. Viimeisimpänä kehityskohteena on Google Adsin Shopping-mainonta, jossa hyödynnetään verkkokaupan tuotesyötteitä.
“Saamme kuukausittain maallikollekin hyvin ymmärrettävät selkeät raportit”, Fält kertoo ja kuvailee yhteistyötä mutkattomaksi ja helpoksi.
“Meillä on pitkä kokemus Myynninmaailman henkilöstön osaamisesta. Käyttöliittymäsuunnittelu, teknologiaosaaminen sekä SEO-osaaminen saivat meidät vakuuttumaan yhteistyön jatkuvuudesta.”
- Kilpailijoista erottuminen nykyaikaisella verkkokaupalla
- Hyvä löydettävyys sähköisissä kanavissa, erityisesti Googlessa
- Myynnin merkittävä kasvu
- Verkkokaupan ylläpidon ja käytettävyyden parantuminen ja tulevien kehitysmahdollisuuksien varmistaminen
”Erotumme kilpailijoista vahvalla brändillä ja nykyaikaiselle verkkokaupalla sekä löydettävyydellä sähköisistä kanavista, erityisesti Googlesta. Olemme olleet Suomen johtava toimija pitkään ja jatkamme nyt etumatkaa tällä uudistuksella.”
Tuomo Fält, toimitusjohtaja, Pocal Oy
POCAL OY – PALKITSEMISEN ILOA
Pocal Oy on vuonna 1988 perustettu, Suomen johtava palkitsemiseen keskittynyt yritys. Autotallista alkanut pienimuotoinen yritystoiminta on laajentunut reilussa kolmessa vuosikymmenessä, ja jo pitkään olemme olleet alan markkinajohtaja Suomessa. Vuonna 2005 rakennutimme tarpeisiimme sopivat, yli 500 neliön tuotanto- ja myymälätilat muutaman kilometrin päähän Oulun keskustasta. Täällä palvelemme sinua paikan päällä, ja lähetämme verkkokaupan tilaukset päivittäin hyvien kulkuyhteyksien avulla nopeasti kaikkialle Suomessa. Konserniin kuuluu myös perinteikäs helsinkiläinen Palkintotukku-Kääty Oy. Toiminnassamme olemme aina halunneet panostaa asiakkaillemme tärkeisiin asioihin: mm. nopeisiin ja varmoihin toimituksiin, laajaan valikoimaan, edulliseen hintatasoon ja hyvään palveluun.