Esittelyssä Myynninmaailman uusi asiakkuuspäällikkö Matias Lampinen

Matia Lampinen.

Kuka olet?

Olen Matias Lampinen, asiakkuuspäällikkö Myynninmaailman Seinäjoen toimipisteellä.

Mitä olet tehnyt aiemmin?

Olen lähtöisin perheyrityksestä, jonka parissa vierähti kaiken kaikkiaan noin 20 vuotta majoitus -ja ravintola-alan tehtävissä. Nuo vuodet opettivat minulle nöyrän työnteon tärkeyden ja asiakaspalvelun merkityksen. Kaiken kaikkiaan olen ollut B2C -ja B2B-myynnissä mukana yli 15 vuoden ajan. Viimeiset kolme vuotta toimin Seinäjoen Jalkapallokerho Oy:n myyntipäällikkönä.

Miksi töihin Myynninmaailmalle?

Bongasin hakuilmoituksen LinkedInistä, kun Myynninmaailma haki asiakkuuspäällikköä Seinäjoelle. Nopean vilkaisun jälkeen huomasin, että jokainen ”hakukriteeri” täsmäsi itseeni, joten päätin katsoa tämän kortin loppuun asti. Asiaa tietysti helpotti se tosiseikka, että olin kuullut Myynninmaailmasta pelkkää hyvää.

Mikä on ydinosaamistasi?

Erilaisten ihmisten kohtaaminen on ollut minulle aina hyvin luontevaa. Sama pätee siis työelämään, sillä ihmiset niitäkin pyörittävät. Osaan pureutua yrityksen tarpeisiin ja löytää oikeat keinot yritysten myynnin kasvattamiselle.

Miten kasvatat asiakkaidesi myyntiä työlläsi?

Ensimmäiseksi on tärkeää rakentaa luottamus ja ymmärrys asiakassuhteelle, jonka jälkeen osaan auttaa yrityksiä menestymään markkinoinnin ja mainonnan eri keinoin. Löydän kanavat, millä nostamme asiakkaan jalustalle.

Mikä on työssäsi parasta?

Suurimmat kiksit saan työssäni siitä, kun asiakas menestyy ratkaisujemme kautta. Kun asiakas pärjää, niin pärjäämme mekin. Miltei yhtä tärkeänä asiana pidän työilmapiiriä, jossa lentää hersyvä huumori.

Mitä teet vapaa-ajallasi?

Vapaa-aikani kuluu pitkälti lasten harrastusten parissa. Suuri intohimoni on jalkapallo, jota olen harrastanut pian 40 vuotta. Seuraan lajia myös sujuvasti televisiosta miltei päivittäin. Kesäisin seuraan SJK:n otteita katsomosta käsin. Tapaan myös käydä kesäisin luvan kanssa pärisemässä golfkentillä.

Top 5 -osaamisalueet listattuna:

  • Palvelu
  • Ihmisten ymmärtäminen
  • Yritysten liiketoiminnan ymmärtäminen
  • B2B
  • B2C

Ota yhteyttä