Uusi asiakkuuspäällikkömme Ilari hakee markkinoinnin panostuksilla lisäarvoa myyntiin
Kuka olet? Mikä on ydinosaamistasi?
Olen Ilari Vuoste ja toimin Myynninmaailman asiakkuuspäällikkönä Oulun suunnalla! Olen sosiaalinen ja positiivinen kaveri, jolle tärkeintä työhommissa ovat asiakaskokemus sekä asiakkaan saama hyöty. Koulutukseni ja työkokemukseni antavat minulle erinomaiset valmiudet tunnistaa asiakkaiden liiketoiminnan tarpeet sekä analysoida, miten palveluillamme voidaan tuottaa aitoa arvoa erityisesti myynnin ja markkinoinnin tehostamisen näkökulmasta.
Mielestäni jokaisen myynnin ja markkinoinnin toimenpiteen tulisi jollain tavalla tuoda lisää täytettä kassaan. Tämä myyntilähtöinen mentaliteetti ohjaa vahvasti tekemistäni. Käytännön myyntityö on antanut minulle kattavan ymmärryksen siitä, millainen B2B-myynnin vaativa maailma on. Tiedän millaisia haasteita myynnin ammattilaiset kohtaavat, ja mitä he oikeasti tarvitsevat onnistuakseen.
Mitä olet tehnyt aiemmin työurallasi?
Kauppakorkeakoulusta valmistuttuani olen toiminut erilaisissa B2B-myynnin tehtävissä. Ensisijaisesti olen työskennellyt uusasiakashankinnan parissa, mutta kokemusta löytyy myös olemassa olevien asiakkuuksien kehittämisestä sekä asiakassuhteiden ylläpidosta. Ennen siirtymistäni Myynninmaailmalle työskentelin mediatoimistossa sekä teknologiasektorilla SaaS-yhtiössä hommia painaen.
Miten päädyit Myynninmaailmaan?
Jo opiskeluaikana syntyi vahva fiilis siitä, että Summa Collectiven yhtiöissä on poikkeuksellisen hyvä kulttuuri. Osaavat ja ahkerat ihmiset, panostus työhyvinvointiin, viihtyvyyteen ja jatkuvaan kehittymiseen tekivät vaikutuksen. Tämä ei ole tärkeää pelkästään työntekijälle, vaan näkyy suoraan myös asiakastyössä: hyvä fiilis synnyttää parhaat yhteistyöt ja tulokset.
Myynninmaailma jäi mieleeni, ja silloin tällöin kurkistin, mitä yritykselle kuuluu ja millaisia mahdollisuuksia voisi olla tarjolla. Ja auta armias – kun huomasin asiakkuuspäällikön paikan olevan auki, ei tarvinnut kahta kertaa miettiä. Hakemus lähti näppäimistö sauhuten ja loppu onkin jo historiaa.
Miten kasvatat asiakkaidesi myyntiä työlläsi?
Myynnin ja markkinoinnin asiantuntijoiden aika on arvokasta. Mitä enemmän he voivat keskittyä ydintekemiseensä sen sijaan, että aika kuluu rutiineihin tai tehottomiin prosesseihin, sitä parempi on tulos myös yritykselle. Yhdessä asiakkaideni kanssa pyrin löytämään parhaat keinot myynnin ja markkinoinnin prosessien optimointiin strategisen suunnittelun ja teknologisten ratkaisujen avulla.
Mitä teet vapaa-ajallasi?
Olen kasvanut mailapelien parissa, ja tennis vei lapsena suurimman osan vapaa-ajastani. Vuosien saatossa lajivalikoimani on kuitenkin monipuolistunut ja nykyään pöytätennis ja sulkapallo kuuluvat viikoittaiseen rytmiin. Kilpailuissa ei tule juuri enää käytyä, mutta säännöllinen pelaaminen tarjoaa hyvää vastapainoa istumatyölle.
Lueskelen paljon kirjoja ja olen hitusen nörtti elokuvien sekä shakin suhteen. Pyrin myös tekemään vuosittain ainakin yhden ulkomaanreissun, ja lisäksi kalareissut Lappiin ovat tulleet tutuksi.
TOP 5 -osaamisalueet
- B2B-myyntityön arki ja sen tehostaminen
- Brändien rakenne, suunnittelu ja luominen
- Monipuolinen liiketoiminnan ymmärrys
- Peliteoria ja strategia
- Quentin Tarantinon elokuvat
