Sisältöpolut tuovat asiakkaan luoksenne
Kukaan ei tee ostopäätöstä yhden sisällön vuoksi. Tuleva asiakkaasi tarvitseekin hänelle suunniteltua sisältöä jo kauan ennen ostopäätöksen syntymistä. Sisältöpolun avulla varmistat, että sinulla on tarjota sitä hänelle. Sen avulla saat rungon verkkopalveluun, sen sisältöihin, johdatuksiin ja aktivointeihin. Sisältöpolut auttavat muodostamaan markkinoinnin automaation drippejä, ja malli tekee näkyväksi sen, miten asiakas ostopäätöksessään etenee.
Sisältöpolku® on konseptoitu Myynninmaailman omistama tavaramerkki, joka on osa Differo-työmallejamme.

Mitä ostopolku ja sisältöpolku ® tarkoittavat?
Ostopolku (Buying path) tai ostomatka kuvaa asiakkaan ostoprosessin eri vaiheet suhteessa tarjottuun palveluun – mitä asiakas tekee vaihe vaiheelta omassa tilanteessaan. Ostopolku mukailee toimialan ostokäyttäytymistä ja tyypillisiä ostoprosesseja ja tapaa ostaa palvelua tai tuotteita.
Sisältöpolku ® (Content path ®) mukailee asiakkaan ostopolkua tarjoamalla sisältöä loogisesti yhden persoonan tiedontarpeeseen. Sisältöpolku on sisältöjen jatkumo, joka ohjaa asiakasta eteenpäin sisältö sisällöltä persoonan kysymyksiin vastaten.
Sisältöpolun avulla varmistetaan, että sisältöä on asiakkaan ostomatkan eri vaiheisiin. Sisältöjen jatkumo johdattelee asiakasta kohti ostopäätöstä läpi kohtaamispisteiden ja eri kanavien. Sisältöpolku ® on markkinoinnin tekijälle yksi sisältöstrategian tärkeimmistä työkaluista. Polut perustuvat asiakkaidesi todellisiin tarpeisiin ja vastaavat heidän polttavimpiin kysymyksiinsä. Sisältöpolun avulla jäsennät omaa työpöytääsi ja pääset fokusoimaan tekemistä asiakkaidenne kipupisteisiin ja tiedontarpeisiin.
Sisältömarkkinointi on hyvä tapa tavoittaa oikeat persoonat ja luoda kysyntää tuotteillemme. Ostopolkuja tukevien sisältöjen avulla saamme oikeat prospektit kiinni riittävän aikaisin heidän ostoprosessissaan ja voimme opastaa heitä. Asiakkaat viettävät artikkeleiden parissa melko pitkiä aikoja. Laadukas sisältö on avaintekijä B2B-markkinoinnissa ja pitkissä ostoprosesseissa.
Markkinointipäällikkö, Outokumpu
