Sisältöpolut tuovat asiakkaan luoksenne

Kukaan ei tee ostopäätöstä yhden sisällön vuoksi. Tuleva asiakkaasi tarvitseekin hänelle suunniteltua sisältöä jo kauan ennen ostopäätöksen syntymistä. Sisältöpolun avulla varmistat, että sinulla on tarjota sitä hänelle. Sen avulla saat rungon verkkopalveluun, sen sisältöihin, johdatuksiin ja aktivointeihin. Sisältöpolut auttavat muodostamaan markkinoinnin automaation drippejä, ja malli tekee näkyväksi sen, miten asiakas ostopäätöksessään etenee.

Sisältöpolku® on konseptoitu Myynninmaailman omistama tavaramerkki, joka on osa Differo-työmallejamme.

Sisältöpolku ® auttaa löytämään punaisen langan

Osa asiakkaista ei vielä tiedä yrityksestäsi, osa ei ymmärrä sen laajaa palvelutarjontaa, osa etsii jo tarjoamiasi palveluita aktiivisemmin. Tarvitaan erilaisia sisältöjä, jotta jokainen asiakas löytää itselleen relevanttia sisältöä ostopolkunsa jokaisessa vaiheessa. Sisältöpolun sisällöt ovat niin kutsuttuja core-sisältöjä, jotka palvelevat sellaisenaan pitkään.

Syventymällä asiakkaan erilaisiin oston vaiheisiin saadaan asiakaspersoonille koottua yhä kiinnostavampaa sisältöä juuri hänelle oikeaan hetkeen. Tutkimusyritys Gartnerin mukaan yrityksellä, joka on asiakkaan matkalla varhaisemmin mukana, on jopa 30 prosenttia paremmat mahdollisuudet päästä kauppaan saakka.

Mitä ostopolku ja sisältöpolku ® tarkoittavat?

Ostopolku (Buying path) tai ostomatka kuvaa asiakkaan ostoprosessin eri vaiheet suhteessa tarjottuun palveluun – mitä asiakas tekee vaihe vaiheelta omassa tilanteessaan. Ostopolku mukailee toimialan ostokäyttäytymistä ja tyypillisiä ostoprosesseja ja tapaa ostaa palvelua tai tuotteita.

Sisältöpolku ® (Content path ®) mukailee asiakkaan ostopolkua tarjoamalla sisältöä loogisesti yhden persoonan tiedontarpeeseen. Sisältöpolku on sisältöjen jatkumo, joka ohjaa asiakasta eteenpäin sisältö sisällöltä persoonan kysymyksiin vastaten.

Sisältöpolun avulla varmistetaan, että sisältöä on asiakkaan ostomatkan eri vaiheisiin. Sisältöjen jatkumo johdattelee asiakasta kohti ostopäätöstä läpi kohtaamispisteiden ja eri kanavien. Sisältöpolku ® on markkinoinnin tekijälle yksi sisältöstrategian tärkeimmistä työkaluista. Polut perustuvat asiakkaidesi todellisiin tarpeisiin ja vastaavat heidän polttavimpiin kysymyksiinsä. Sisältöpolun avulla jäsennät omaa työpöytääsi ja pääset fokusoimaan tekemistä asiakkaidenne kipupisteisiin ja tiedontarpeisiin.

Sisältömarkkinointi on hyvä tapa tavoittaa oikeat persoonat ja luoda kysyntää tuotteillemme. Ostopolkuja tukevien sisältöjen avulla saamme oikeat prospektit kiinni riittävän aikaisin heidän ostoprosessissaan ja voimme opastaa heitä. Asiakkaat viettävät artikkeleiden parissa melko pitkiä aikoja. Laadukas sisältö on avaintekijä B2B-markkinoinnissa ja pitkissä ostoprosesseissa.

Markkinointipäällikkö, Outokumpu

Ota yhteyttä