Kattava brändiuudistus toi kansainvälistä vakuuttavuutta
Kaskea Group syntyi, kun Laatukilpi Oy ja Härmän CNC-koneistus yhdistyivät. Uusi nimi kuvastaa vanhaa suomalaista kaskeamisen kulttuuria: kun vanhasta luovutaan, annetaan tilaa uuden kasvulle, kehitykselle ja tulevaisuudelle. Uusi Kaskea Group on merkittävä toimija liikenteenohjauksen, sopimusvalmistuksen ja pysäköinnin alueella. Yhdistymisen myötä myös Kaskean liiketoiminta-alueet Kaskea Traffic, Kaskea Machinery ja Kaskea Parking nostettiin esiin selvästi ja tasapainoisesti.
Autoimme Kaskeaa nimi- ja ilmeuudistuksessa sekä uuden brändin lanseeraamisessa. Työpöydillämme syntyivät muun muassa tarina muutoksesta, uusi ilme, lanseerauskampanja ja lanseerausta tukeva sisäisen viestinnän kampanja henkilöstölle. Kaskean odotukset palvelumme suhteen olivat korkealla, sillä uuden brändin lanseeraaminen on merkittävä projekti.
– Uuteen nimeen ja ilmeeseen kohdistui paljon odotuksia ja erilaisia mielipiteitä. Voisi sanoa, että lähtötilanne oli jossain määrin haastava ja aikataulu todella tiukka, Kaskea Groupin toimitusjohtaja Vesa Rautava sanoo.
Asiakas:
Kaskea Group
Verkkosivusto:
kaskea.fi
Palvelut:
Brändi, Verkkopalvelut
Toimiala:
Metallituotteiden valmistus
Onnistunut kokonaisuus ja huolella mietityt yksityiskohdat
Yhteistä suuntaa haettiin projektin edetessä, ja esimerkiksi logoista Kaskea sai nähtäväkseen useita vaihtoehtoja, joista he valitsivat mieluisimman. Uuden yrityksen nimi tuli omistajilta itseltään. Me puolestamme autoimme kertomaan tarinaa muutoksesta ja uudesta nimestä, loimme koko Kaskea Groupin sloganin sekä liiketoimintojen nimet ja niitä selittävät sloganit.
– Uutta ilmettä ja tarinaa on vaikea itse pukea sanoiksi. Myynninmaailma ymmärsi toiveitamme ja arvojamme todella hyvin, Rautava toteaa.
Projekti oli laaja, ja sen eri toteutusten oli sovittava saumattomasti yhteen. Rautava kokeekin, että suurinta lisäarvoa Myynninmaailma toi luomalla toimivan kokonaisuuden. Uuden Kaskea Groupin nimi, visuaalinen ilme ja viestintä puhuvat samaa kieltä ja tukevat toisiaan.
Isossa projektissa oli kuitenkin tärkeää hallita paitsi kokonaisuus, myös pienimmätkin yksityiskohdat. Hioimme uuden lanseerauksen viimeisen päälle valmiiksi, ja kaikki oli loppuun asti mietittyä aina uusia sähköpostin allekirjoituksia myöten. Myös Kaskean henkilöstö oli tärkeää saada tuntemaan uusi brändi omakseen. Kehitimmekin sisäisen viestinnän paketin tukemaan uuden brändin lanseerausta. Jokainen Kaskean työntekijä sai kotiinsa paketin, jossa muun muassa sanoitettiin Kaskean uudet arvot ja kerrottiin uusista liiketoiminta-alueista – unohtamatta tietenkään maukkaita suklaamuistamisia.
Myynninmaailman ja Kaskean yhteistyö oli antoisaa
– Myynninmaailman projektipäällikkö johti projektia todella ammattimaisesti. Myös visuaalisen ilmeen ja viestinnän suunnittelussa oli ammattimainen ote ja draivi. Meidän kannaltamme se, että Myynninmaailmalla on yksi toimisto lähellä meitä, helpotti projektin läpivientiä, Rautava sanoo.
Rautava kertoo Kaskean saaneen asiakkailtaan palautetta tyylikkäästä ja ammattimaisesta ilmeestä sekä hienoista verkkosivuista.
Myynninmaailman ansiosta saimme projektin onnistuneesti maaliin tiukassa aikataulussa. Täällä ovat tyytyväisiä sekä omistajat että työntekijät!
Kaskea Group, toimitusjohtaja, Vesa Rautava
Asiakkaan tavoitteet:
- Uuden brändin suunnittelu
- Uusi visuaalinen ilme ja tarina
- Uuden brändin lanseeraus
Mitä teimme:
- Autoimme Kaskea Groupin nimen valinnassa
- Autoimme nimeämään liiketoiminnot ja loimme niitä selventävät sloganit
- Loimme koko Groupin sloganin
- Sanoitimme Kaskean arvot sekä tarinan muutoksesta ja uudesta nimestä
- Suunnittelimme uuden ilmeen ja logon
- Järjestimme kuvaukset
- Suunnittelimme ja kuvasimme referenssivideot lanseerauksen tueksi
- Loimme uudet yritysmateriaalit: Word-pohjan, ppt-pohjan, käyntikortit ja sähköpostien allekirjoitukset
- Suunnittelimme uusien verkkosivujen rakenteen ja tuotimme sivustolle uutta sisältöä
- Loimme digimarkkinointikampanjan lanseerausvaiheeseen
- Kirjoitimme lehdistötiedotteen lanseerauksesta
- Kehitimme ja toteutimme henkilöstölle lanseerausta tukevan sisäisen viestinnän paketin