Palaa takaisin pääsivulle

HubSpot apuna galaksien valloituksessa

Valco kertoo myyvänsä vastamelukuulokkeita ja Bluetooth-kaiuttimia, mutta ei vain siksi, että ne ovat aivan loistavia. Jokainen myyty kuulokepari ja jokainen asiakkaalta saatu euro vie Valcoa lähemmäksi päätavoitettaan: kuolemantähden rakentamista ja galaksien valloitusta. Avuksi tähän pitkän tähtäimen suunnitelmaan valjastettiin myös HubSpot ja Myynninmaailma.

Asiakas:
Valco

Palvelut:
Markkinoinnin teknologiat

Toimiala:
Sovellukset ja ohjelmistot, Viestintälaitteiden tukkukauppa

Nämä Valco halusi saavuttaa

Kuolemantähden rakentaminen ja galaksien valloitus vaatii epäilemättä kunnolliset työkalut. Kuulokevalmistaja Valco on tähän saakka keskittänyt resurssinsa erityisesti tuotekehitykseen ja verkkokaupan markkinointiin. Valcon kuulokkeita on toimitettu verkkokaupasta käsin yli 60 maahan, mutta yritykset ovat asiakkaina olleet vielä harvinaisuus. Nyt aika yritysmyyntiin satsaamiseen oli kypsä ja resurssejakin riittävästi, kun vuoden alusta Valcon kelkkaan hypännyt Senile Sales Manager Jukka Lylykorpi otti vastuun B2B-myynnistä sekä jälleenmyyjistä.

Ensi töikseen Lylykorpi rupesi etsimään toimivaa ja monipuolista työkalua B2B-myyntiin ja päätyi tuttavien suosituksesta HubSpotiin ja Myynninmaailmaan. Valcon HubSpot-työkalupakkiin kuuluvat Sales Professional ja Marketing Starter. Uuden kohderyhmän haltuun ottamisessa Valco tarvitsee myös yritys- ja päättäjätietoja. Siksi HubSpotiin integroitiin myös ajantasaista dataa tarjoava Profinder.

Persoonallisella otteella kohti kasvua

Lylykorpi kuvailee syntyneensä myyntimiehen päivänä ja kertoo erityisesti B2B-myynnin olevan sydäntään lähellä. HubSpot tuntui vastaavan Valcon tarpeeseen parhaiten.

”Näen yritysmyynnissä paljon mahdollisuuksia Valcolle. Ajatuksemme lähtee siitä, että laadukkaat kuulokkeet ovat yksi tapa työntekijän sitouttamiseen ja arvostamiseen. Hyvillä kuulokkeilla tulisi olla sama arvostus työsuhteen etuna kuin vaikkapa puhelimella.”

Persoonallisesta markkinoinnistaan tunnettu Valco ei aio muuttaa äänensävyään merkittävästi, vaikka asiakaskunta laajeni yrityspuolelle ja markkinointityökalujen joukkoon tuli HubSpot. Yksi asia Valcollakin kuitenkin otetaan vakavasti.

”Me olemme tosi ylpeitä tuotteidemme laadusta, vaikka se ei ihan joka käänteessä esiin tulekaan”, Lylykorpi toteaa.

Näin yhteistyö auttoi Valcoa

Lylykorpi on kätyreineen, kuten Valco työntekijöitään nimittää, tunnistanut jo erilaisia kohderyhmiä ja näille lähetettävää viestiä on pyritty terävöittämään oikeanlaiseksi. Käyttöönottoprojektin oppeja hyödyntäen yhteystietoja on ryhmitelty ja segmentoitu, ja ensimmäiset uutiskirjeetkin on jo lähetetty maailmalle. Ensimmäisten viikkojen jälkeen tunnelmat Valcon leirissä ovat hyvät.

”Avausprosentit on olleet oikein hyviä, eli viestiämme luetaan”, Lylykorpi toteaa ja kertoo jopa yllättyneensä siitä, miten hyvin Valco uudenkin yleisön keskuudessa tunnetaan.

”Olemme tehneet hyvää työtä ja luotan siihen, että tulokset seuraavat kyllä. Ei tämä maailma kumminkaan pelkkää kylmäsoittoa tekemällä parane.”

Valcolla on varauduttu B2B-maailmaan kuuluviin pidempiin myyntiputkiin ja siksi tuloksiakin jaksetaan odottaa kärsivällisesti.

”Tavoittelemme ensisijaisesti yli kymmenen ihmistä työllistäviä yrityksiä, eli päätökset eivät synny hetkessä.”

”Siitä tuoksui pitkälle se, että tätä on tehty ennenkin. Jos johonkin ei osattu vastata, se selvitettiin.”

Valco, Jukka Lylykorpi, Senile Sales Manager

Valcon kokemuksia Myynninmaailmasta

Valco koki HubSpot-maailmaan hyppäämisen helpoksi. Lylykorpi suitsuttaa kiitosta Myynninmaailmalle ja erityisesti käyttöönottoprojektia vetäneelle HubSpot-asiantuntija Erno Mikkilälle, mutta ottaa ison siivun projektin onnistumisesta täysin oikeutetusti oman väkensä kunniaksi.

”Onnistuminen vaati toki meiltäkin paljon, varsinkin kun puristimme projektia suositeltua tiiviimmäksi. Jos me olisimme eläneet kuin pellossa ja jättäneet taskimme tekemättä, ei käyttöönottoprojektikaan olisi edennyt”, Lylykorpi toteaa ja lisää luvanneensa, että Valco tekee kyllä omat läksynsä.

”Se yhteispelihän onnistumisen takasikin. Erno kuljetti projektia napakasti eteenpäin ja piti langat käsissään. Me vastailimme kysymyksiin ja teimme oman osuutemme. Olimme motivoituneita, koska halusimme HubSpotin nopeasti käyttöön, ettemme ehdi tekemään hommia väärällä tavalla liian pitkään.”

Myynninmaailman luotsaamaa projektia Lylykorpi kuvaa hyvin valmistelluksi.

”Siitä tuoksui pitkälle se, että tätä on tehty ennenkin. Jos johonkin ei osattu vastata, se selvitettiin.”

Ota yhteyttä