Vinkit sosiaalisen median kanavien sisällön päivittämiseen – osa 2: LinkedIn

Viisiosainen vinkkisarjamme erilaisten sosiaalisen median kanavien sisällön tuottamiseen jatkuu! Tällä viikolla aiheemme on LinkedIn.  

LinkedIn on markkinointikanavana loistava työkalu erityisesti B2B-yritykselle. Jo noin 1,5 miljoonaa suomalaista käyttää Linkediniä, joten sen tavoittavuus etenkin B2B-yritykselle on erinomainen. Myös maksullista mainontaa on helppo kohdentaa hyvinkin tarkasti esimerkiksi sukupuolen, sijainnin, tittelin, yrityksen kokoluokan ja kiinnostuksen kohteiden mukaan.  

Entä kuinka luot kiinnostavaa sisältöä yrityksesi LinkedIn sivuille ja saat näkyvyyttä ilman suurta rahallista panostusta?  

6 vinkkiä LinkedInin käyttöön ja sisällön tuottamiseen 

1. Jaa alan uutisia ja kommentoi niitä, ja herätä keskustelua esimerkiksi kysymyksillä tai mielipiteillä. Älä pelkää julkaista kuvia, sillä ne keräävät paljon klikkauksia, tykkäyksiä ja näin myös näkyvät suuremmalle joukolle. 

2. LinkedInissä voit käyttää myös aihetägejä, kuten #b2bmarkkinointi. Avainsanat myös auttavat lukijaa hahmottamaan nopeasti, mistä aiheesta on kyse. Mieti siis, millaista sisältöä kohderyhmäsi etsii ja miten he yrityksesi parhaiten löytävät. Mieti myös millä kielellä kohderyhmäsi etsivät sisältöä. 

3. Käytä LinkedInin Pulse-palvelua hyödyksesi. Palvelusta voit valita millaisesta sisällöstä olet kiinnostunut, ja sen jälkeen voit jakaa laadukkaita kirjoituksia eteenpäin seuraajillesi. Jos yrityksesi pitää blogia jossain muussa palvelussa, jaa tekstejä myös LinkedInissä, koska ammattimainen sisältö kiinnostaa yrityksesi seuraajia. 

4. Valjasta henkilöstö LinkedIn äänitorviksi! Eli pyydä heitä kommentoimaan ja jakamaan yrityksesi päivityksiä. Omasta näkökulmasta tehty saateteksti on upea lisä, mutta jo yksinkertaisesti jakaminen auttaa paljon. Tämä voi vaikuttaa voimakkaasti yritysprofiilien näkyvyyteen. 

5. Asiakastarinat herättävät seuraajien mielenkiinnon. Kerro siis, miten yhteistyö asiakkaidesi kanssa on sujunut ja miten he hyötyivät palveluistasi. Muista kerätä asiakasreferenssit verkkosivuillesi ja jakaa niitä myös muissa kanavissa!  

6. Tägää postauksiin muita yrityksiä ja henkilöitä aina kun voit. LinkedIn suosii osallistavia sisältöjä ja antaa näkyvyyttä myös tägätyille henkilöille. Parhaimmillaan he jakavat julkaisusi omissa feedeissään, jolloin julkaisusi saa lisää näkyvyyttä.  

Näiden vinkkien avulla LinkedInin sisältö on houkuttelevampaa ja julkaisusi pitäisi saada enemmän näkyvyyttä. Tarjoamme apua myös LinkedInin maksullisessa mainonnassa, jos haluat saada entistä parempia tuloksia. 

Seuraavassa osassa käsittelyn kohteena on sisällön tuottaminen Twitteriin. Seuraa blogiamme, ja saat parhaat vinkit eri sosiaalisen median kanavien tehokäyttöön! 

Lue myös: 
 
Osa1: Vinkit Facebookin sisällön päivittämiseen. 
 
Osa3: Vinkit Twitterin sisällön päivittämiseen. 
 
Osa 4: Vinkit Instagramin sisällön päivittämiseen. 
 
Osa 5: Vinkit Pinterestin sisällön päivittämiseen. 

Ota yhteyttä