HubSpotin käyttöönottoprojekti eli HubSpot onboarding

Miksi kannattaa valita kumppaniksi juuri Myynninmaailma? Entä mitä HubSpotin käyttöönottoprojekti tarkoittaa, mitä HubSpotin käyttöönottoon kuuluu ja mitkä asiat vaikuttavat käyttöönottoprojektin hintaan? Vastaukset löydät artikkelistamme! 

Varaa tapaaminen HubSpot käyttöönottoprojektista >

Haluatko tutustua HubSpotiin paremmin? Lue artikkelimme Mikä on HubSpot? – Opas HubSpotin maailmaan >

Miksi Myynninmaailma HubSpot-käyttöönottoprojektin kumppaniksi? 

Myynninmaailma on sertifioitu HubSpot-asiantuntija ja HubSpot on toimintojemme ja palveluidemme keskiössä – onhan HubSpot pääteknologiamme! 

  • HubSpot-kumppaninasi ymmärrämme liiketoimintaasi ja kehitämme proaktiivisesti yrityksesi prosesseja yhteisellä matkallamme. 
  • Olemme aktiivisia ja ratkaisukeskeisiä – haluamme aidosti onnistua yhdessä kanssasi. 
  • Räätälöimme palveluratkaisumme tukemaan yrityksesi liiketoimintamallia. 
  • Tarjoamme HubSpotin käyttöönottoprojektien lisäksi myös erilaisia jatkuvia palvelumalleja, jolloin et jää yksin käyttöönottoprojektin jälkeen. 
  • HubSpotin keskiössä on inbound-markkinoinnin ideologia ja me olemme inbound-markkinoinnin ammattilaisia. 
  • Olemme arvostettu HubSpot Platinium -kumppani. 
  • Myynninmaailma on Pirkanmaan alueen HubSpotin käyttäjäryhmän vetäjä. Jaamme siis osaamistamme ja apuamme HubSpotin koulutusorganisaation nimissä. 
  • HubSpotin käyttöönoton lisäksi tarjoamme myös markkinoinnin muita palveluita – olemme monipuolinen B2B-markkinoinnin ja -myynnin kumppani. 

Lue lisää Myynninmaailman HubSpot-käyttöönottopalveluista >

Mitä tarkoittaa HubSpot-käyttöönotto eli HubSpot onboarding? 

HubSpotin käyttöönottoprojektilla saat HubSpot-järjestelmän yrityksesi käyttöön. HubSpotin käyttöönotto on muutakin kuin järjestelmän tuomista ulottuvillenne, sillä HubSpot tuo mukanaan myös uusia prosesseja, toimintamalleja sekä paljon uusia mahdollisuuksia ja työkaluja. HubSpotin käyttöönoton lopputuotoksena on järjestelmä, joka soveltuu yrityksesi liiketoimintoihin erinomaisesti ja tukee kaikkia toimintojanne. 

Tärkeintä käyttöönottoprojekteissa on se, että järjestelmä yhdistää kaikki liiketoimintosi myynnistä markkinointiin sekä asiakaspalvelusta johtoon ja tuotantoon samalle alustalle. Osastot voivat siis hyödyntää ja jakaa toistensa tietoja, jolloin teidän on huomattavasti helpompi palvella asiakkaitanne laadukkaasti, nopeasti ja tehokkaasti. Asiakastyytyväisyys kehittyy, yrityksesi ajankäyttö tehostuu ja myynti kasvaa, kun pääsette tekemään hyvin tarkasti segmentoitua markkinointia. 

HubSpot-käyttöönottoprojektin vaiheet 

HubSpotin käyttöönottoprojektien vaiheita on pääosin neljä:  

  1. HubSpot-käyttöönoton suunnittelutyö 
  2. HubSpot-järjestelmän tekninen käyttöönotto 
  3. HubSpotin työkalujen ja prosessien koulutukset 
  4. HubSpotin tuki- ja kehitysjakso 

1. HubSpot-käyttöönoton suunnittelutyö

HubSpot-käyttöönottoprojektin suunnittelutyö on avainasemassa käyttöönottoprojektin onnistumisessa. HubSpot-käyttöönottoprojektin suunnitteluvaiheessa määritetään tavoitteet ja suunnitellaan HubSpotin työkalut ja toiminnallisuudet tukemaan yrityksesi liiketoiminnan prosesseja sekä vaiheita. Rakennamme HubSpotin työkalut yrityksesi tarpeiden mukaan ja varmistamme, että omat näkemyksesi yhdistetään asiantuntijamme avulla HubSpotin toimintoihin. Lopputuloksena on HubSpot-käyttöönoton suunnitelma, joka tuottaa yrityksellesi käytäntöön vietynä aidosti tehokkuutta ja tuloksia. 

HubSpot-käyttöönoton suunnittelutyö on pääosin Myynninmaailman markkinointiteknologia-asiantuntijoiden vastuulla, mutta teemme suunnittelutyötä myös yhdessä kanssasi. HubSpotin käyttöönottoprojekteihin kuuluukin suunnittelutyöpajoja, joihin myös oma vastuuryhmänne osallistuu. Suunnittelutyöpajoja luotsaavat Myynninmaailman markkinointiteknologia-asiantuntijat ja niillä varmistamme näkökulmienne ja prosessienne huomioimisen HubSpotin käyttöönottoprojektissa. 

Kaikkia suunnitelman vaiheita ei tehdä kerralla, vaan asiakashallinnan, myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun kaltaisia teemoja käsitellään selkeyden vuoksi usein omissa työpajoissaan. 

2. HubSpot-järjestelmän tekninen käyttöönotto

Kun alkuvaiheen suunnitelmat on saatu liikkeelle, siirrytään HubSpotin tekniseen käyttöönottoon. Toteutamme HubSpotin teknistä käyttöönottoa suunnittelutyöpajojen välissä, eli suunnittelu ja tekninen työ kulkevat projekteissa käsikädessä. 

HubSpotin teknisessä käyttöönotossa rakennetaan järjestelmän asetukset, työkalut ja toiminnallisuudet sovitulla tavalla tukemaan yrityksesi liiketoimintaa. Tekninen käyttöönotto kattaa kaikki yhdessä sovitut työkalut, hieman toteutettavasta käyttöönotosta riippuen. Pääosin Myynninmaailma tarjoaa projekteissa teknisen käyttöönoton avaimet käteen -mallilla, jolloin kaikki HubSpotin tekniset toiminnallisuudet on toteutettu osaavan HubSpot-asiantuntijan toimesta. Jos yrityksestäsi löytyy teknistä osaamista, on HubSpotin teknistä käyttöönottoa mahdollista edistää itsenäisemmin, jolloin tarjoamme apuamme konsultoivalla otteella. 

3. HubSpotin työkalujen ja prosessien koulutukset 

HubSpotin käyttöönoton suunnitelman ja teknisen käyttöönoton edistyttyä siirrytään kohti koulutusvaihetta. Koulutamme henkilöstösi käyttämään HubSpotin työkaluja oikein ja erityisesti yrityksellesi rakennetun prosessin mukaisesti. Suunnittelemme kaikki koulutukset huolella ja opastamme käyttäjiä juuri heille suunnattujen työkalujen haltuun ottamisessa. Ensimmäisessä koulutuksessa lähdemme liikkeelle siitä, mikä HubSpot on ja mihin kaikkeen sen avulla pystytte. 

4. HubSpotin tuki- ja kehitysjakso 

Kun HubSpotin käyttöönotto on suunnittelun, teknisen käyttöönoton ja koulutusten osalta paketissa, siirrytään tuki- ja kehitysjaksoon. Tuki- ja kehitysjakso varmistaa, että HubSpot-järjestelmää käytetään yrityksessäsi oikein ja prosessien mukaisesti. Tuki- ja kehitysjakson avulla voidaan varmistaa, ettei sinun tarvitse itse seurata HubSpotin työkalujen toimivuutta organisaatiossanne, vaan Myynninmaailman HubSpot-asiantuntijat tekevät tämän puolestanne. Asiantuntijamme ovat jatkuvasti puhelimen tai sähköpostin päässä valmiina auttamaan. 

HubSpotin toimintoja ja työkaluja voi kehittää jatkuvasti tukemaan entistä paremmin niin myyntiä, markkinointia kuin asiakaspalvelua. Tarjoammekin jatkuvaa kehityspalvelua, jota voidaan tehdä käyttöönottoprojektista eteenpäin yhdessä yrityksesi kanssa. 

Myynninmaailman jatkuvaa tuki- ja kehityspalvelua voivat hyödyntää kaikki yritykset, joilla on HubSpot käytössä. HubSpotin käyttöönottoa ei siis tarvitse olla toteutettuna Myynninmaailman toimesta, jotta jatkuva tuki- ja kehityspalvelu voidaan aloittaa.

HubSpot-käyttöönottoprojektin eri mallit Myynninmaailmalla 

Toteutamme Myynninmaailmalla kaikkien eri Hubien käyttöönottoprojekteja, oli valintasi mikä tahansa seuraavista: 

  • CRM Hub 
  • Sales Hub 
  • Marketing Hub 
  • Service Hub 
  • Content Hub 
  • Commerce Hub 
  • Operations Hub 

B2B-markkinointitoimistona erikoisosaamisemme on myynnin ja markkinoinnin yhteispelin kehittäminen HubSpotin ja markkinointipalveluiden yhteistyön avulla. 

Myynninmaailma tarjoaa lähtökohtaisesti kahta käyttöönoton vaihtoehtoa: 

  • HubSpot-käyttöönottoprojekti avaimet käteen -toteutuksena 
  • HubSpotin ohjattu käyttöönottoprojekti 

Myynninmaailman HubSpotin avaimet käteen -toteutuksessa olemme vastuussa kaikista yllä mainituista käyttöönottoprojektin vaiheista. Johdamme suunnittelutyötä, toteutamme sovitut tekniset ratkaisut HubSpotiin, vedämme sovitut käyttökoulutukset ja toimimme seurantajaksolla tuki- ja kehityskumppanina. Tämä on Myynninmaailman HubSpot-käyttöprojektien pääasiallinen toteutustapa ja olemme todenneet, että näin yrityksesi saa parhaan lopputuloksen. 

Jos yrityksestäsi kuitenkin löytyy vahvaa teknistä osaamista, voimme toteuttaa HubSpotin ohjatun käyttöönottoprojektin. Tämän HubSpotin käyttöönottoprojektimallin ajatuksena on Myynninmaailman toimiminen konsultoivana kumppanina, kun asiakkaan omat käyttäjät toteuttavat sovitut tekniset ratkaisut sekä käyttäjien koulutukset. Olemme toki vahvasti tukemassa yritystäsi käyttöönottoprojektissa, mutta vastaamme tällöin enemmän suunnittelusta, seurannasta ja kehittämisestä. 

Kaipaatko erilaista ratkaisua? Ota meihin yhteyttä ja mietitään yhdessä juuri sinulle sopiva HubSpotin käyttöönottoprojektin malli

HubSpot-käyttöönottoprojektin hinta – mitkä asiat siihen vaikuttavat? 

HubSpotin käyttöönottoprojektin hintaan vaikuttavat: 

  • Millä HubSpotin käyttöönottomallilla edetään? 
  • Mitkä Hubit otat käyttöösi? 
  • Paljonko tarvitset suunnittelutyöpajoja ja koulutuksia? 
  • Kuinka paljon teknistä työtä projektissasi tarvitaan? 
  • Mitkä HubSpotin työkalut tulevat käyttöösi? 
  • Mikä on yrityksellesi sopiva HubSpot-lisenssi?
  • Paljonko yrityksessäsi on tulevia HubSpot-käyttäjiä? 

Markkinointiteknologian asiantuntijamme auttavat oikean lisenssin ja käyttöönottoprojektin valitsemisessa. Usein HubSpotin käyttöönottoprojektit kestävät noin 1–3 kuukautta. Saat HubSpotin työkaluja käyttöösi kuitenkin jo ensimmäisen kuukauden aikana. 

Voit tutustua Myynninmaailman HubSpot-käyttöönoton palvelumalleihin lisää täältä

Ota yhteyttä ja suunnitellaan tarpeisiisi sopiva HubSpotin käyttöönottoprojekti yhdessä!

   
Aiheeseen liittyvää: